ALUMNES DE BATXILLERAT CIENTÍFIC COL·LABOREN EN EL PROJECTE INTERNACIONAL MICROMON

L’Institut Torrent dels Alous col·labora amb la Universitat Autònoma de Barcelona en el projecte MicroMón. Un projecte internacional en què l’any passat van col·laborar 276 universitats de 14 països diferents. L’objectiu principal d’aquest projecte és trobar candidats bacterians capaços de produir nous antibiòtics. Alhora, vol animar a les noves generacions científiques i donar a conèixer la preocupació per la resistència als antibiòtics habituals.

Els alumnes del batxillerat científic realitzaran als llarg de cinc sessions els passos necessaris per aïllar aquests microorganismes, des de la recollida de mostres, la sembra i selecció de possibles candidats bacterians a produir nous antibiòtics. Tot això acompanyats per estudiants de microbiologia, microbiologia ambiental i biotecnologia de la Universitat, que són els que fan de professors.

Fins ara s’han efectuat les dues primeres sessions, i s’han valorat de forma molt positiva. Com es pot veure en les imatges, els alumnes han estat molt concentrats i animats en fer les tasques encomanades.

Més endavant els nostres estudiants prepararan una activitat, oberta al públic en general, en la qual exposaran tot allò après sobre el risc real actual de la resistència als antibiòtics. Continuarem informant sobre aquesta xerrada!

Autora: Tere Pardo