4t D’ESO I 1r DE BATXILLERAT REBEN LA INVASIÓ SUBTIL DE PERE CALDERS AL TEATRE POLIORAMA

teatre

Aquest passat divendres 28 d’abril, els alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat van assistir a la representació de 8 contes de l’obra Invasió subtil i altres contes de Pere Calders que el director teatral, Paco Mir, del Tricicle, duu a terme al Teatre Poliorama de Barcelona. L’activitat s’emmarca dins el currículum de Llengua i literatura catalana d’aquests cursos.

Una actriu i dos actors interpreten un total de 33 personatges per representar INVASIÓ SUBTIL, 7 històries més i un grapat de contes brevíssims al llarg de 75 minuts. Els contes que s’han pogut veure són: Invasió subtil, El millor amic, L’arca de Noé, No s’admeten corones, El testament de “La hiena”, Filomena Ustrell, Tot esperit, Vinc per donar fe i Contes brevíssims. Uns contes que ens parlen de la condició humana, de l’amistat, dels prejudicis, de la mort, del més enllà, de les aparences, de la família,… amb presència, fins i tot, de vampirs, alienígenes i fantasmes! La mirada que els nostres alumnes han compartit sobre la realitat quotidiana trenca tots els esquemes, perquè Calders utilitza la sàtira, la fantasia i un humor corrosiu per descriure la incapacitat de les persones de sortir de la seva zona de confort.

El ritme, la fantasia, l’humor únic i original i el ric llenguatge asseguren passar una bona estona i conèixer un dels contistes més brillants que ha donat la nostra literatura.