Netinvet

netinvetLa xarxa NETINVET reuneix els centres de formació de 10 països de la Unió Europea que tenen molt d’interès en desenvolupar la mobilitat d’alta qualitat per als estudiants.

Cada centre de formació a la xarxa ofereix cursos de formació que siguin compatibles amb un projecte de mobilitat, proporciona als estudiants elements que faciliten la recerca d’empreses d’acollida per a les pràctiques de treball i solucions d’allotjament, així com proporciona reconeixement de la mobilitat en el marc de qualificació.

Els nostres partners Holanda, Alemania, Romania, Rusia, Lisboa, França(París, Reïms, Narbona, Rennes

Responsables: Miquel Giner i Carme Farras(Cap de departament de Comerç)

Àmbit d’actuació: Cicles formatius

Inici: L’Institut Joaquim Mir va començar el curs 2009-10 amb el projecte RECOMFOR i a partir del curs 2010-11 és va cambiar el nom del projecte per NETINVET.

Què és Netinvet ( http://www.netinvet.eu/ ):

L’Institut Joaquim Mir va començar el curs 2009-10 amb el projecte RECOMFOR i a partir del curs 2010-11 és va cambiar el nom del projecte per NETINVET.

Els nostres partners van ser Lycée Libergier de Reims. Amb ells, i centres de Holanda, Alemania, Romania i Rusia, vam compartir un seminari intercultural durant els cursos 2010-11 al 2015-16.

Al llarg d’aquest temps, el departament de Comerç ha anat acollint alumnes cada curs del Lycée Libergier, amb una beca Erasmus+ d’estudi, per 3 mesos i després feinen pràctiques 2 mesos més.

Igualment també hem col·laborat amb alumnes de pràctiques provinent del centre formatiu CECOA de Lisboa.

A partir del curs 2014-15 i amb la prespectiva de la carta Erasmus +, vem cercar nous socis per poder portar els nostres alumnes a fer estudis i/o pràctiques a través de les beques Erasmus. El curs 2014-15 varem arribar a un acord de col·laboració amb el Lycée Jean Marcé de Rennes i  Lycée Libergier de Reims, amb alumnes a París.

Hem ampliat la col·laboració amb el Lycée Jean Macé de Rennes i hem iniciat la col·laboració amb el Lycée  Louise Michel de Narbona.

Aquest curs també hem iniciat un seminari intercultural al nostre centre conjuntament amb el Lycée Jean Macé de Rennes. La proposta de continuitat, a la direcció i al Lycée Jean Macé de Rennes, d’aquesta iniciativa amb una periodicitat anual és va aprovar el passat dia 15 de febrer en reunió del departament de comerç i màrqueting.

Per tant, Netinvet és tot això, una xarxa de centres europeus que col·laborem entres nosaltres a través fonamentalment de partenariats per promoure la mobilitat d’alumnes i professor. Aquesta mobilitat es concreta amb les mobilitats Erasmus + d’alumnes i professors i amb altres activitats com els seminaris interculturals.