Buchenwald

buchenwaldEl Projecte Buchenwald engloba a la majoria dels centres de secundària de Vilanova i la Geltrú, i des de fa un temps a diferents centres de tota Catalunya.

El Projecte està pensat per intentar conscienciar als alumnes dels perills del Feixisme, explicant tot el que va passar en els anys 30 i 40 del segle XX, i intentant evitar que torni a passar en la nostra societat.

Per això es plantegen diferents activitats, en les quals tots els centres poden participar; al marge de totes aquelles que cada centre pugui fer de forma individual. En aquest sentit, aquest any hem creat una petita Comissió al centre, per poder fer una millor planificació de cara al curs vinent.

Activitats en les quals el nostre institut participa durant el curs 2016-2017:

1. Actuació musical en el Dia Internacional de l’Holocaust: 28 de gener de 2017.
  2. Xerrada del projecte Buchenwald a càrrec de l’Enric Garriga (dins del PAE Vilanova).
  3. Cicle de cinema al Teatre Principal de Vilanova i la Geltrú els dies: 2 de febrer, 2 de març i 6 d’abril, a les 19,00 h.
  4. Visita a l’exposició: “La Shoah: el genocidi nazi del poble jueu”.
  5. Exposició itinerant al nostre centre: Maus (Art Spiegelman).
  6. Trobada d’alumnes de la Xarxa Mai Més el 27 d’abril a Gavà.

Responsable: Sergio Pueyo

Àmbit d’actuació: Fins al moment engloba principalment als cursos de 4rt d’ESO, principalment a les matèries de socials, i llengua catalana i castellana. De cara al proper curs intentarem fer-ho extensiu a altres cursos i altres matèries.

Inici: Es porta fent ara fa uns 5 anys aproximadament, des del Departament de Ciències Socials.