Construcció d’un instrument musical: la calimba

Es tracta d’un projecte multidisciplinar que consisteix en la construcció i posterior utilització a l’aula d’un instrument musical. L’instrument en qüestió és una calimba o sansa, i cada alumne construeix la seva.

El projecte, amb una durada superior als dos trimestres i amb una dedicació horària setmanal de dues hores, transcorre per una sèrie d’etapes en què intervenen diversos àmbits.

1. Tecnològic: interpretació de plànols, coneixement de materials diversos, ús apropiat d’eines i màquines de l’aula de tecnologia…
  2. Visual-artístic: cada alumne personalitza el seu instrument a partir de la seva creativitat i fent ús del dibuix, la pintura i el pirogravat.
  3. Musical: esdevé l’instrument amb què realitzaran la pràctica musical durant bona part del tercer trimestre i al concert de final de curs.
  4. Digital: creació d’una aplicació Android amb què l’alumne pot tocar una calimba virtual des de qualsevol dispositiu mòbil.
  • Responsables: Isabel Mitjans, Olga Vall, Àlex del Amo
  • Àmbit d’actuació: Tots els alumnes de 1r d’ESO. Hi intervenen les àrees de: Tecnologia, Visual i plàstica, Música
  • Inici: Curs 2011/12