2n. Racons de llengua catalana

Benvolgudes famílies, novament us fem arribar els racons que hem fet aquesta segona ronda i que, com ja sabeu, tenen per objectiu treballar de forma competencial diferents continguts del currículum.

Dins l’àrea de català els vostres fill-es han practicat l’expressió oral explicant una historia que prèviament havien ordenat, han hagut de fer comprensió lectora amb les cartes que donen instruccions i les que els fa seguir un circuit determinat, han augmentat el seu vocabulari amb el dictat mut i han refermat el concepte se síl·laba amb el joc de conscienciació fonològica.… Llegeix més»

2n. Racons matemàtics

Benvolgudes famílies, novament us fem arribar els racons que hem fet aquesta segona ronda i que, com ja sabeu, tenen per objectiu treballar de forma competencial diferents continguts del currículum.

Dins l’àrea de català els vostres fill-es han practicat  les operacions i series numèriques de 0-500 amb els Ipad’s,  han treballat l’orientació espacial amb els geoplans, Han fet comptatge tan creixent com decreixent i també han hagut de reproduir patrons donats.… Llegeix més»

P4. PROPOSTES DE MATÍ

Hola famílies, 

Cada matí, quan arriben els vostres fills i filles a l’aula es troben diferents propostes d’activitats abans de començar amb les nostres rutines. Això, ens permet respectar el ritme de cada infant i que puguin endreçar tranquil·les i tranquils les seves coses. 

De bon matí, comencem practicant els continguts que treballem al llarg del dia a l’escola però d’una manera més lúdica. D’aquesta manera reforcem conceptes de lecto, de matemàtiques, desenvolupem la psicomotricitat fina, potenciem l’art i la creativitat… i tot sempre de manera divertida!! 

Us deixem una mostra d’algunes d’aquestes propostes.

Fins aviat!… Llegeix més»

P3, P4 i P5. BUSQUEM EL TIÓ

Ens ha costat una mica, però finalment hem trobat el Tió.

Ens havia escrit una carta per informar-nos que estava baixant de la muntanya i ens esperava amagat a un parc. Vam deduir que l’havien d’anar a buscar-lo a Can Mercader. Després de seguir les pistes que ens havia deixat  el vam trobar ben amagadet.   L’hem portat a l’escola i cada dia li donem menjar. Entre tots l’estem  cuidant molt.

Els Pollets i les Vaques van trobar el seu Tió al pati de l’escola. Quina sort que vingui a passar uns dies amb nosaltres. 

Aquí teniu una mostra de fotos:… Llegeix més»

4t. Els continents i els oceans.

Hola famílies!

Durant aquest primer trimestre l’alumnat de 4t hem fet gairebé tota la volta al mon, sense sortir de l’aula. Com? Doncs investigant diferents països on ens agradaria viatjar i situant-los al bonic mapa del mon que hem creat entre tots i totes.

La nostra investigació ens ha portat a situar-los dins d’un continent, esbrinar el nom de la seva capital i com es diuen els seus habitants (gentilici), a veure si tenien un oceà o mar a prop, esbrinar com era la seva bandera i si tenia algun significat concret, quin era el seu menjar típic i altres curiositats que ens han cridat l’atenció.
Llegeix més»

2n. Treballem en parelles

A segon ens agrada treballar en grup o en parella i aquestes imatges en són una mostra. A català hem construït frases i a matemàtiques ens hem inventat problemes. Un comença la frase I l’altre l’ha d’acabar. Després, entre els dos corregim les paraules mal escrites. Al final ens hem animat i hem escrit unes petites històries.
Llegeix més»

P3. RACONS 2NA QUINZENA D’OCTUBRE

Els nens i nenes de P3 ens divertim molt fent els racons d’aprenentatge. Fem una sessió diària on es treballa diferents aspectes que creiem important assolir o treballar: millorar la motricitat fina, gaudir de l’experimentació i manipulació, guanyar precisió i força, millorar l’expressió oral, compartir, etc. Tot això ho fem a través del joc. Quina bona manera d’aprendre jugant!… Llegeix més»

4t. Racons de matemàtiques – 1r torn

Benvolgudes famílies!

Com ja sabeu, cada curs dediquem dues hores setmanals a treballar per racons els continguts curriculars de cada àmbit, el lingüístic i el matemàtic. Aquesta metodologia ens permet treballar continguts específics propis de cada àmbit de manera més lúdica, vivencial, manipulativa i competencial. Per dur-los a terme comptem, sempre, amb dos mestres a l’aula, ja que d’aquesta manera oferim una atenció més individualitzada, potenciem la inclusió i ens permet prevenir i detectar possibles dificultats d’aprenentatge, entre d’altres.… Llegeix més»

L’Escola Martinet forma part del Projecte Escoles Sentinella

L’Escola Martinet forma part del projecte Escoles Sentinella

Escoles Sentinella és un projecte de recerca del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que té com a objectiu monitoritzar i avaluar la pandèmia de la COVID-19 en l’àmbit escolar a partir del seguiment actiu de l’alumnat, famílies i personal docent i no docent de 26 centres educatius arreu de Catalunya durant els cursos 2020/2021 i 2021/2022.

Els resultats que obtinguem ens permetran dissenyar polítiques sanitàries i educatives útils per la prevenció i el control d’aquesta epidèmia.… Llegeix més»

4t. Plàstica: Autoretrats i treball de la línia.

Hola famílies!

L’alumnat de 4t ja hem acabat les dues primeres activitats de plàstica que ens han proposat. Per la primera vam fer servir la tècnica del collage i el foto montatge. A partir d’una fotografia de la nostra cara expressant una emoció, vam crear una petita composició. Veureu que han quedat d’allò més divertides!

Per la segona activitat, vam fer un treball dels tipus de línies que hi ha i vam fer un recull que més tard vam utilitzar per a realitzar uns bonics punts de llibre. 

A la carpeta compartida del drive trobareu més imatges. Esperem que us agradin!… Llegeix més»

P3. Grafisme creatiu

Els nens i nenes de P3 hem començat a fer GRAFISME. El primer grafisme que hem practicat és el traç vertical. Ho hem fet de diverses maneres:al pati amb pals de la tardor , a la pissarra , al terra de l’aula,  a un mural… 

El grafisme ens serveix per adquirir una bona coordinació mà-ull, treballar la motricitat fina per facilitar el domini del traç,  preparar-nos per a la lectoescriptura, , estimular el to muscular, la lateralitat i direccionalitat, etc. Per aquesta raó, des de ben petits fem diversos grafismes creatius, per tal de fer una prèvia i adquirir els aprenentatges que ens servirà més endavant. 
Llegeix més»

INFANTIL. SORTIDA DE TARDOR

Dimecres passat els infants d’Infantil vam fer una sortida de tardor a la casa de colònies “El Pinar”. Vam fer diverses activitats de tardor (observar la natura, tastar fruits i fruites de tardor, visita de la castanyera, danses popular, tast de castanyes torrades,…i ens ho vam passar molt bé!!

Aquí teniu algunes fotos de la sortida: … Llegeix més»

1r. Noms de les classes

Els alumnes de 1r, ja tenim nom per a les nostres classes!

Des que vam iniciar el nou curs, hem estat investigat en família, fent activitats a l’escola i a la Biblioteca de Sant Idelfons, llegint i contemplat diversos llibres sobre artistes, escoltant les diverses propostes que ens presentaven els nostres companys… Després de tots aquets descobriments compartits, hem fet les votacions per a escollir democràticament el nom de les nostres classes. Tot emprant els policubs, un material manipulatiu, per fer-ho d’una manera més visual.

Aquí us deixem algunes imatges perquè veieu el procés que hem seguit fins a descobrir que durant aquest curs serem…

1r A som la classe de Gaudí

1r B som la classe de Miró… Llegeix més»

2n. Activitats amb la PDI (Pissarra Digital Interactiva)

Continuant amb la nostra manera de fer, els alumnes de segon treballem diferents continguts del currículum de forma motivadora i lúdica aprofitant els recursos tecnològics que tenim. Descompondre nombres en unitats,desenes i centenes, ordenant frases o aprenent els ossos de l’esquelet  són algunes de les activitats que fem i que us mostrem en aquestes imatges.  Mentre un de nosaltres interactua a la PDI, la resta estem  atents als possibles dubtes que poden sorgir i així ajudar-nos i autocorregir-nos.

Arribem al coneixement per un camí cooperatiu i divertit.… Llegeix més»

2n. Sortida al Museu de les Matemàtiques de Catalunya

Els grups de segon hem tornat al Parc de Can Mercader per visitar el MMACA (Museu de les Matemàtiques de Catalunya). Aquesta activitat està enllaçada directament amb el projecte Erasmus que l’escola, com ja vam explicar en la reunió, té com a centre principal el treball de les matemàtiques des d’una vessant competencial i manipulativa. Si mireu bé les imatges, veureu com poden ser de divertides les matemàtiques. Hem fet seriacions, càlcul, treball amb volum, simetria i moltes coses més, tot jugant i divertint-nos.

Algunes activitats ens han costat més que d’altres, però el fet de treballar amb grup o parelles ens ho ha facilitat moltíssim.… Llegeix més»

4t. Talleres de lengua castellana

Hola familias!!!
Los grupos de 4º hemos empezado a trabajar parte de los contenidos propuestos para este curso, en sesiones de talleres. ( Racons )
Como ya sabéis es un recurso metodológico que fomenta la atención individualizada, el aprendizaje a través de actividades lúdicas, la cooperación… entre otros muchos aspectos positivos.
Los talleres que hemos realizando son de:

comprensión lectora , de expresión escrita, de ortografía y de vocabulario.… Llegeix més»