3r. Edudansa

Hola famílies!

El passat divendres dia 1 d’abril, l’alumnat de 3r va participar en l’activitat “Edudansa” a la plaça Sant Ildefons junt amb altres nens i nenes de diferents escoles de la nostra ciutat, Cornellà. Després de dos anys, vam poder tornar a reunir-nos i passar un bonic matí on la música i la dansa van ser les protagonistes. Primer vam fer una petita mostra de diferents danses. Nosaltres vam ballar la cançó “Think”, d’Aretha Franklin. Després, totes les escola vam ballar “la gallarda del pou”, la dansa tradicional de Cornellà.

La Gallarda del Pou fou recuperada a Cornellà l’any 1956 gràcies a la tasca feta pell mestre i coreògraf Lluís Trullàs i Ribes amb la col·laboració de l’Esbart del Foment de la Sardana. Posteriorment, aquesta dansa va ser de nou recuperada per L’Esbart de Cornellà, de l’Agrupació Sardanista i posada en escena al Festival de Danses de l’1 de Juliol de l’any 1988. L’esbart ens la va ensenyar fa uns anys als i les mestres de música de Cornellà i nosaltres ara en fem difusió a partir d’aquesta activitats, per tal de promoure el coneixement i la valoració del nostre patrimoni cultural.

En l’actualitat es balla la part de les voltes al pou el diumenge de Festa Major. Primer comença la gent de l’esbart i després s’hi van afegint persones del públic. Així que si us ve de gust, ja sabeu, a ballar per festa major!

A la carpeta compartida del DRIVE de 3r, trobareu més imatges de l’acte i alguns vídeos dels assajos que hem anat fent a l’aula de música.