Fira Nadalenca, 17 de desembre al carrer Major

La nostra escola participa com cada any a la tradicional Fira Nadalenca al carrer Major de Palamós.
Diumenge 17 de desembre de les 10.00h a les 14.00h
Mitjançant la venda de productes decoratius de Nadal i el sorteig d’obres d’art, la tradicional Fira Nadalenca recaptarà diners a benefici de les persones discapacitades psíquiques de la comarca. La Fira Nadalenca destinarà la recaptació global de totes aquestes activitats a l’Associació AFATRAM, l’AMPA de l’escola d’educació especial Els Àngels i la Fundació Vimar , que fomenten activitats i projectes per a les persones amb discapacitats psíquiques del Baix Empordà.
Els nens i nenes de P3 a 6è han preparat manualitats de Nadal per vendre a la Fira. Els encarregats de la venda seran els/les alumnes de 5è acompanyats de mestres de l’escola.

Dimarts 12 de desembre per la tarda membres de l’organització de la Fira Nadalenca venen a les aules de 5è a explicar perquè es fa la Fira Nadalenca, des de quan i amb quin objectiu. Podeu veure les fotos d’aquesta visita aquí.

Organitza:Associació Fira Nadalenca de Palamós
Més informació a la web de l’Ajuntament de Palamós

La Fira
La Fira Nadalenca, que es realitzarà de les 10 a les 14 h al carrer Major i la plaça de la Vila de Palamós, posarà a la venda a preus molt populars diferents articles nadalencs elaborats pels alumnes de les escoles del municipi i membres de les entitats col•laboradores. Durant la celebració d’aquesta activitat també es preveu realitzar el tradicional concert de nadales a càrrec dels alumnes de les escoles de primària de la vila, així com el sorteig de quadres cedits per una quarantena de pintors de la comarca.

Sorteig de paneres i de la vànova solidària
Enguany i com a novetat es realitzarà un sorteig d’una vànova solidària que han realitzat desinteressadament i de manera totalment artesanal diverses persones de Palamós mitjançant la tècnica del pachwork. A banda, i per segon any consecutiu, també se sortejaran paneres amb productes de prop de 200 comerços, establiments i restaurants de la vila.

La funció teatral dels Cosinets
El cap de setmana solidari a Palamós no s’acaba aquí i ja està tot a punt per tal que el dissabte dia 16 el teatre La Gorga aculli la representació de la darrera producció del grup de teatre infantil palamosí Els Cosinets.

Destí solidari dels diners
La recaptació íntegra de diners resultant d’aquestes activitats escèniques juntament amb la realització de la tradicional Fira de productes nadalencs del diumenge dia 18 de desembre al carrer Major, l’Associació Fira Nadalenca de Palamós i el grup Els Cosinets la destinaran enguany a tres projectes d’ajut a persones amb discapacitats psíquiques del Baix Empordà. Concretament es tracta de les entitats AFATRAM (Associació de Familiars d’Usuaris del Centre Ocupacional Tramuntana), l’Ampa de l’escola ELS ÀNGELS i la Fundació VIMAR.

L’Associació AFATRAM presenta el projecte destinat al foment de l’activitat física dels usuaris i treballadors del Centre Ocupacional Tramuntana. Amb aquest objectiu planteja la contractació d’un/a tècnic esportiu que pugui dirigir aquesta activitat, així com l’adquisició del material necessari per a la realització de les sessions. Mitjançant aquest projecte es pretén millorar la qualitat de vida dels usuaris del Centre Tramuntana aportant, per part de l’esport adaptat i la psicomotricitat, un major benestar físic, la qual cosa permetrà un millor desenvolupament personal.

El projecte de l’Ampa de l’escola ELS ÀNGELS també fa protagonista l’esport amb una proposta que vol despertar la motivació dels alumnes del centre a la pràctica regular d’activitat física. El projecte requereix la contractació d’un/a professional que realitzi amb els alumnes aquesta activitat extraescolar. L’objectiu del projecte és el de poder oferir una activitat flexible que s’adapti als diferents perfils de discapacitat, concebent l’esport adaptat i l’activitat física com una eina per afavorir el desenvolupament integral del nen.

En el cas de la Fundació VIMAR el projecte presentat porta el nom de “Di-Move” mitjançant el qual es fomenta la dansa i el moviment per a persones amb necessitats educatives especials, com a eina per l’exploració del moviment personal i la creació coreogràfica entenent-la com un potencial per a la millora del benestar i per a la creació artística.