25a Setmana de la Ciència

Del 14 al 29 de novembre es celebra a Catalunya la 25a Setmana de la Ciència. Durant la Setmana de la Ciència es porten a terme tot un munt d’activitats de disseminació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast en una edició assenyalada en què fem 25 anys disseminant la ciència i la tecnologia.

La situació excepcional viscuda amb motiu de la pandèmia de la COVID-19, fa que, com no podia ser d’una altra manera, la temàtica de l’SC’20 se centri en aquesta malaltia, la seva evolució global i l’estat de la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

La setmana de la ciència a Catalunya és un programa col·lectiu d’activitats, incloent més de 350 actes de divulgació del coneixement científic arreu Catalunya, organitzada per l’FCRI. Implica prop de 150 entitats del sistema de recerca: universitats, centres de recerca, museus, associacions i empreses.

Té com a objectius oferir a la societat, especialment al jovent, fórmules originals i properes de transmissió del coneixement científic que estimulin futures vocacions científiques. Alhora, catalitzar l’esforç en divulgació científica de tot el sistema català de recerca. Una de les activitats més destacades que se celebren en el marc de la setmana de la ciència és el dia de la ciència a les escoles.

Descobrim Palamós!!!

Fa uns dies que a les aules de P5 vam descobrir un cofre amb diversos objectes relacionats amb la nostra vila: un tall de xarxa, una ampolleta plena de sorra de platja, unes petxines, unes pinyes i un plànol del carrers de Palamós. També hi havia una bosseta amb uns paperets embolicats com a pergamins.

Cada infant en va tenir un i al obrir-lo vam descobrir que es repetien quatre imatges: el far, els oficis, les platges i els ports. Aquestes imatges són el punt de partida dels grups de treball que faran recerca del nostre poble.

La primera sortida per conèixer la vila de Palamós la vam fer, el passat dimecres 18 de novembre,  al passeig . Allà ens vam aturar a descobrir tres espais populars:

• El brollador de la rosa dels vents
  • L’escultura dedicada a la gent del mar
  • Els canons exposats en els miradors al mar.

Situats al centre del passeig, també hem observat els diversos elements que ens envolten. Des de l’horitzó del mar, la sorra de la platja, la zona de pàrquing, zona de passeig, la carretera fins els edificis de primera línia.

També hem aprofitat una bona estona de joc al mig de la platja!!!

P5 fa una sortida per Palamós

Guía de Palamós, en Girona

Dimecres 18 de novembre al matí, les/els alumnes de P5 fan una visita a Palamós. La visita es realitza dins el Projecte Palamós que estan treballant sobre el municipi.

Observaran diferents espais que hi ha al passeig (brollador, escultura dels pescadors, canons…) i a veure què hi ha si observem en direcció al mar o a la població.

Tutores de P5