Portes obertes a l’escola La Vila

Dissabte 13 de març de 9:30 a 12h amb cita prèvia.

Amb l’objectiu de donar conèixer el nostre centre i el projecte educatiu de l’escola

L’escola La Vila és l’escola de tots i totes. Fem de les diferències una oportunitat d’aprenentatge. Pensem que l’acompanyament emocional és bàsic, escoltem als alumnes i creiem en ells. Els infants són sempre el centre de totes les propostes, conscients de la realitat que viu cada un d’ells, el seu entorn, les seves capacitats i els seus interessos.

Som conscients dels canvis de futur que s’intueixen i per tant potenciem habilitats que creiem que seran indispensables pels nostres infants: la flexibilitat, la creativitat, la resiliència i les competències emocionals .

El nostre propòsit és acompanyar a tots els nens i nenes a desenvolupar aquestes competències que els preparin per poder viure amb garanties en un món complex i canviant. L’escola La Vila vol avançar cada vegada més cap a un treball globalitzat i  compromès amb l’entorn.

L’escola està organitzada en tres comunitats: petits (P3-P4 i P5) , mitjans (1r, 2n i 3r) i grans (4t, 5è i 6è). A cada comunitat hi ha un grup de mestres que treballa en equip i comparteix els seus coneixements i habilitats per enriquir al grup.

Ara podeu clicar a cadascuna de les comunitats per conèixer més bé com treballem i on podreu veure els ambients i espais d’aprenentatge que es duen a terme a l’escola. Tota la informació de la preinscripció 2021-22 la trobareu aquí: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/

Segueix el dia a dia de l’escola des dels nostres canals: youtube, facebook, twitter, instagram

Tornen les activitats extraescolars

Dilluns 22 de febrer reobrim les activitats extraescolars.

Hem hagut d’adaptar la normativa establerta per la Generalitat, als grups que tenim. Per això, els grups que han quedat afectats per la limitació de 6 alumnes són:
-Anglès, que s’ha dividit el grup.
-Funky, que s’ha fet una redistribució dels grups.

La resta d’activitats segueixen igual.

AMPA Escola La Vila

Papiroflèxia o origamis a 5è

La papiroflèxia o els origamis són l’art japonès del plegament del paper.

Els alumnes de 5è ho treballem a artística.

Estem desenvolupant la creativitat i concentració, a part de treballar les matemàtiques partint de la base inicial de la confecció de quadrats, triangles, rectangles i altres formes geomètriques.
A continuació podreu veure una mostra de les figures de paper:

Clica a la imatge per veure tota la galeria de fotografies del dia.

La lectura i l’escriptura a P4

Us volem presentar una mostra de com treballem la lectura i l’escriptura a la nostra escola. Com ja sabeu ens iniciem a P3 amb el nom. Primer el nostre i després el dels companys i companyes.

A P4 ens ajudem amb l’alfabet fonètic,

En aquests moments treballem la lectoescriptura a partir de:

1. Treball de nom
  2. Vocabulari d’hivern
  3. Dites, contes i poemes

Treballem l’expressió oral i l’escrita. És a dir, LLEGIM I ESCRIVIM donant significat a les nostres paraules.

Fotos del treball de l’hivern, de com confegim paraules amb lletres d’imant o les de paper… cliqueu la foto.

Carnaval a l’escola

El dijous 4 de febrer ha arribat a la nostra escola el pregó d’en Carnestoltes, el rei dels poca-soltes. La colla de les Folloneres ens ha informat de les consignes que hem de complir els propers dies:

El dijous al matí farem activitats relacionades amb el Carnaval dins de cada grup bombolla.

Podeu veure totes les fotos de Carnaval aquí

Recordeu que divendres 12 i dilluns 15 de febrer són festius per ser dies de lliure disposició.

Bon Carnaval a tothom !!!

Hem finalitzat el curs de Vela Escolar 20-21!

L’alumnat de 6è de primària ha finalitzat el curs de Vela Escolar 20-21, en aquestes 11 sessions han aprofundit sobre aquest esport nàutic tant lligat amb el nostre poble. Han realitzat sessions pràctiques que ens han servit per a treballar de forma cooperativa i també un treball teòric sobre temàtiques diverses, com per exemple, els perjudicis del plàstic en els nostres mars i oceans, animals marins en perill d’extinció, els usos del port de Palamós, etc.

P5 sortida al Museu de la pesca

ELS NENS I NENES DE P5 HEM VISITAT EL MUSEU DE LA PESCA ON ENS HAN EXPLICAT QUE AL MAR PODEM TROBAR MOLTS PEIXOS DIFERENTS (FORMA, COLOR…) I COM ELS PODEM PESCAR.

HEM VISITAT LA GACELA, UNA BARCA D’ARROSSEGAMENT CONSTRUIDA AMB FUSTA. HEM VIST LA SALA DE MOTORS, LA CUINA, EL LLOC DE DESCANS DELS PESCADORS…

PODEM VEURE LES IMATGES , CLICANT DAMUNT LA FOTOGRAFIA.

Us presentem els jocs nous de P3!!!

Els nens i nenes de p3 estem molt contents i contentes de tornar a l’escola i poder compartir més jocs i activitats amb els nostres companys i companyes.

Quan hem arribat a l’aula ens hem trobat una sorpresa!!!! Els reis ens han deixat jocs nous per cada classe…quina emoció!!!!

Us deixem una petita mostra de com estem descobrint aquests nous jocs … miralls màgics, cotxes de fusta, peces creatives de colors i més menjar per la nostra cuineta.

Cliqueu a la imatge per veure les fotos