Celebrem la castanyada a l’escola

Dimecres 31 d’octubre al matí arriba la Castanyera a La Vila a buscar les castanyes que ha portat la mainada de l’escola.

Dimecres a la tarda farem la festa de la castanyada. Cantarem cançons i menjarem castanyes. Tots els/les alumnes que vulguin podran venir vestits de castanyers i castanyeres. Els nens i nenes que es queden a dinar han de portar la roba en una bossa amb el nom i abans de les 15h els disfressarem.

Decorem l’escola de tardor. Del 15 al 30 d’octubre podem col.laborar decorant l’escola de tardor. Tots els nens i nenes que vulguin participar amb les seves famílies podran fer-ho. Com?

Les mestres donaran a aquells que ho demanin un cartronet blanc. A casa amb la família podem deixar volar la imaginació i convertir-lo en el que més ens agradi!

Totes les “obres” realitzades s’exposaran a les entrades dels edificis de l’escola, tant infantil com primària!

Ànims artistes!!!!

Els pares i mares podran entrar a l’escola a gaudir de la festa a les 16 h de la tarda. Hi haurà dues paradetes de venda de castanyes i berenar pel viatge de final de curs dels alumnes de 5è.

Participeu en les activitats TAC de la castanyada a www.edu365.cat/castanyada/index.htm

Properament us penjarem l’audiovisual de la Festa de la Castanyada

Busquem esponsors!

Benvolgudes famílies,

Els alumnes de 5è estem preparant uns calendaris amb tots el cursos de l’escola per vendre’ls i així poder aconseguir diners pel viatge que farem a l’acabar 6è. Per això necessitem tenir molts esponsors. Us agradaria col.laborar amb nosaltres? Si teniu un negoci o coneixeu algú que el tingui? Si és així podeu fer una aportació i sortireu anunciats al nostre calendari.

Per fer-ho poseu-vos en contacte amb l’escola per correu electrònic o dirigu-vos a l’AMPA.

Moltes gràcies,

Els alumnes de 5è.

Homenatge a Mª Teresa Ribas, mestra de l’Escola La Vila

Divendres 12 d’octubre ens ha deixat la mestra Mª Teresa Ribas Poch, docent de l’escola de 1968 a 2000. Mestra de generacions i generacions de palamosins i companya de molts i molts mestres.

Nascuda a Camallera el 1932, la seva infància la va passar a Pals. Títol de mestra de Primera Ensenyança, l’any 1953. Primer destí a Torroella de Montgrí (1955-56) i després a Llessuí (1956-57), Colera ( 1957-58) i Montmaneu (1958-19). Mestra en propietat a Peratallada (1959-68) on li donaren un premi al treball i a la constància en la seva tasca de mestra. Arriba a l’escola La Vila, llavors Ruiz Giménez, l’any 1968 d’on va ser directora el 1982 i en el període 1983-86, una etapa de grans canvis a l’escola catalana. Es jubila l’any 2000 amb 68 anys.

Recordarem sempre la senyoreta Teresa com una mestra en majúscules, atenta amb els seus alumnes i companys, i una gran mestra de vocació.

Betes i fils

Les tardes de la setmana els nens i nenes de la comunitat de grans fan l’espai de Betes i fils. Les nenes de betes i fils s’ho passen molt bé. Què fan a betes i fils ? fan un bolso de tela amb uns cordills… Llegeix més»

Masterchef a l’ escola

Resultado de imagen de barret de cuinaReporters La Vila

Aquest curs a l’escola fem de cuiners en anglès.

Els dilluns, dimarts i dimecres per la tarda els nois i noies de la comunitat dels grans fem espais d’ aprenentatge. Un dels espais és  Masterchef. Aprenem a cuinar en anglès amb la Marissa. Hem cuinat bombons i lollipops, i aquesta setmana cupcakes.

Per cuinar necessitem un davantal i un barret de cuiner.

Han tallat un arbre al pati dels petits

Reporters La Vila

Aquest estiu s’ha mort un arbre de la pineda del pati d’infantil. Aquesta setmana la brigada municipal ha vingut a tallar el pi. L’arbre estava sec per alguna malaltia, i perquè no es caigués a  sobre d’algú s’ha hagut de tallar. S’ha fet entre la setmana passada i aquesta. De la resta del tronc s’ha fet un seient pels nens.

Medi ambient ha de buscar la causa de la malaltia perquè no afecti a la resta de la pineda.

Reporters a l’escola La Vila

Reporters La Vila

A l’escola La Vila es fan espais d’aprenentatge a la comunitat de grans els dilluns, dimarts i dimecres a la tarda. Un espai és el dels reporters.

La tasca dels reporters és fer notícies de l’escola. També fer fotos, penjar vídeos, i actualitzar la pàgina web del centre. Som 15 nois i noies grans que fem de periodistes. Totes les nostres notícies les signem.

Els nous nens i nenes de P3

Reporters La Vila

Aquest curs han començat els nous nens i nenes de P3. Han nascut a l’any 2015.

Al matí van al pati i esmorzen i a la tarda juguen a la classe, fan dibuixos a la pissarra, miren contes. A alguns nens i nenes els costa una mica anar al cole, però altres no els costa gens i van ben contents.

Podeu veure més fotos aquí

Els nous patis de l’escola La Vila

Reporters La Vila

El primer dia, tos els alumnes de l’escola ens vam sorprendre per les millores en els patis.

Es va reformar tot el pati del principi,  el que et trobes a l’ entrada. Es va fer una sorrera, plantes noves i una cuineta ben xula i per estrenar un pissarra al segon pati. El pati dels petits han fet una cabana d’herba

Podeu veure més fotos en aquest enllaç

Anem a la Biblioteca de Palamós

Els alumnes de 5è i 6è anem a veure la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós.

Dijous 27 de setembre anem a la Biblioteca de Palamós.

La visita a la Biblioteca Municipal Lluís Barceló i Bou de Palamós es realitza per conèixer l’espai, el fons de llibres i les activitats culturals que es porten a terme. Una oportunitat d’apropar-nos a la biblioteca per conèixer-la i gaudir-ne.

Web de la Biblioteca de Palamós