25a Setmana de la Ciència

Del 14 al 29 de novembre es celebra a Catalunya la 25a Setmana de la Ciència. Durant la Setmana de la Ciència es porten a terme tot un munt d’activitats de disseminació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast en una edició assenyalada en què fem 25 anys disseminant la ciència i la tecnologia.

La situació excepcional viscuda amb motiu de la pandèmia de la COVID-19, fa que, com no podia ser d’una altra manera, la temàtica de l’SC’20 se centri en aquesta malaltia, la seva evolució global i l’estat de la recerca sobre el coronavirus SARS-CoV-2.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI).

La setmana de la ciència a Catalunya és un programa col·lectiu d’activitats, incloent més de 350 actes de divulgació del coneixement científic arreu Catalunya, organitzada per l’FCRI. Implica prop de 150 entitats del sistema de recerca: universitats, centres de recerca, museus, associacions i empreses.

Té com a objectius oferir a la societat, especialment al jovent, fórmules originals i properes de transmissió del coneixement científic que estimulin futures vocacions científiques. Alhora, catalitzar l’esforç en divulgació científica de tot el sistema català de recerca. Una de les activitats més destacades que se celebren en el marc de la setmana de la ciència és el dia de la ciència a les escoles.

Cros escolar 2020

Arribem a una nova edició del Cros escolar, enguany des de l’Ajuntament amb col·laboració de l’escola s’ha organitzat amb tot un seguit  de canvis que garanteixin els protocols de seguretat per a tots els participants.

Aquest any el Cros escolar es celebrarà de forma interna a l’escola, concretament a través dels espais exteriors on es marcarà un circuit que l’alumnat haurà de realitzar.

Què cal portar per aquell dia?

• Roba i calçat esportiu.
  • Ampolla d’aigua

Qui participarà?

• De P5 fins a 6è de primària

Quins dies es farà?

• Dilluns 30 de novembre a les 9:15 h P5
  • Dilluns 30 de novembre a les 14:30 h 1r i 2n
  • Dimarts 1 de desembre a les 14:30 h 3r i 4t
  • Dijous 3 de desembre a les 14:30 h 5è i 6è

Entre tots i totes farem del Cros escolar una festa de l’esport!

P5 fa una sortida per Palamós

Guía de Palamós, en Girona

Dimecres 18 de novembre al matí, les/els alumnes de P5 fan una visita a Palamós. La visita es realitza dins el Projecte Palamós que estan treballant sobre el municipi.

Observaran diferents espais que hi ha al passeig (brollador, escultura dels pescadors, canons…) i a veure què hi ha si observem en direcció al mar o a la població.

Tutores de P5

Els primers dies de curs a P4

A les aules de P4, tot i que ens hem hagut de repartir, hem iniciat el curs amb il·lusió, alegria i  amb moltes ganes de retrobar-nos amb els nostres amics i amigues.

Compartim amb vosaltres un recull d’imatges de les activitats que hem fet fins ara. Es tracta de diferents propostes que desenvolupem en diferents espais tant  a l’interior com a  l’exterior: de llengua, de matemàtiques manipulatives, d’art, de construccions, de treball a la taula de llum, de joc simbòlic,…

Cliqueu la foto per veure totes les imatges