El Consell d’Infants de La Vila

A l’ escola La Vila aquest curs 22-23 hem iniciat el Consell d’infants.

El consell d’infants és un òrgan consultiu de l’ escola que ha de permetre la participació dels infants a l’hora d’expressar les seves opinions i els seus interessos en tots aquells assumptes de l’escola. La participació dels alumnes en la pressa de decisions del centre es troba a la base de la dinàmica democràtica i de la governança.

Es reivindica, així, la participació dels infants en la vida pública com una forma de millorar la seva qualitat de vida i la de la resta d’alumnes, d’una banda, i la democràcia com a sistema polític, d’una altra. El Consell d’infants és, fonamentalment, un espai de participació política dels infants, amb conseqüències i efectes educatius, però que té per missió principal: la presa de poder per expressar la seva opinió, les seves propostes i les seves demandes com a ciutadans-infants.

Una vegada al mes els delegats/des i/o representants de 6è recullen les propostes de totes les assemblees d’aula que portaran al consell d’infants, preparen l’ordre del dia i organitzen el consell. Una vegada fet el consell d’infants aixequen una acta que comparteixen amb totes les aules.

En breu veureu el funcionament de les assemblees d’aula i el consell d’infants.

Més informació del consell d’infants aquí