L’ Escola La Vila té dues etapes educatives: Educació infantil i Educació Primària
Educacio infantil
Educació infantil forma la Comunitat de petits.
La comunitat de petits la formen els cursos de P3, P4 i P5.
L’objectiu de l’educació infantil és que els vostres fills puguin obtenir unes capacitats que els permetin desenvolupar i adquirir en les etapes obligatòries posteriors els coneixements i els continguts que es treballin.
En aquesta etapa, cada àrea té uns objectius i continguts propis. Aquests objectius i continguts han de tenir en compte el desenvolupament de les capacitats dels vostres fills.
Les capacitats són aquelles aptituds i característiques que han de permetre als vostres fills desenvolupar-se com a persones i aconseguir els aprenentatges.
Les capacitats que es desenvoluparan durant l’etapa són:
- Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma
- Aprendre a pensar i a comunicar
- Aprendre a descobrir i tenir iniciativa
- Aprendre a conviure i habitar el món
Els continguts i les activitats que els vostres fills han de dur a terme per assolir els objectius corresponents d’aquest cicle (3-6 anys) s’agrupen en tres àrees:
- Descoberta d’un mateix i dels altres, és a dir, autoconeixement i gestió de les emocions, del joc i el moviment i les relacions i autonomia personal.
- Descoberta de l’entorn, exploració i experimentació.
- Comunicació i llenguatge, és a dir, observar, escoltar, parlar i comunicar-se.
Bloc anterior d’educació infantil
Educacio Primària
La Comunitat de mitjans la formen els cursos de 1r, 2n i 3r
La Comunitat de grans la formen els cursos de 4t, 5è i 6è
L’etapa d’ educació primària comprèn els ensenyaments que tots els alumnes han de cursar obligatòriament abans de l’educació secundària obligatòria.
Aquesta etapa consta de sis cursos acadèmics: comencen normalment l’any en què compleixen 6 anys i acaben als 12.
Les competències bàsiques. Una competència bàsica és la capacitat per resoldre problemes reals aplicant, de manera conjunta, coneixements, habilitats pràctiques i actituds.
En acabar l’escolarització obligatòria els vostres fills han d’haver assolit les competències bàsiques que els permetin continuar formant-se alhora que incorporar-se a la societat com a ciutadans actius.
Les competències bàsiques tenen un caràcter transversal, que vol dir que es treballen a partir de diferents continguts curriculars d’una o diverses àrees de coneixement. Són les següents:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència matemàtica
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència artística i cultural
- Competència digital
- Competència social i ciutadana
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria