El guardià de l’hort

No us deixeu enganyar per la seva tendra aparença , darrere del seu cos prim s’amaga un home gran i fort en tots els sentits. La vida, en alguns moments, no li ha posat fàcil. Sap què és superar entrebancs i tirar endavant.

Està acostumat a treballar amb les mans. La seva professió era la de fuster, però quan va arribar el temps de deixar la feina, va substituir el donar vida a la fusta per donar vida al seu petit hort.

En Mateo, així li diem tots, malgrat que el seu nom és José, ens ha acompanyat durant tot el curs en la cura del nostre hort.

Un home discret i pacífic que no perd mai el somriure quan els nostres alumnes criden el seu nom allà on el vegin.

Apareix al nostre hort com el seu guardià que és. Arriba allà on nosaltres no arribem i cuida amorosament les nostres plantes, pensant sempre, en com gaudiran els nostres infants quan vegin els primers brots sortir.

I quan diem que sempre pensa en nosaltres, ho diem perquè deixa de banda els anys que ja porta a sobre (tot i que no els aparenta), que deixa de banda el seu temps per dedicar-nos-el, que prioritza el nostre hort davant la feina que se li acumula en el seu propi… No li podem demanar més!

És el nostre guardià de l’hort. Ningú li ha ensenyat pedagogia, ni estratègies per motivar als alumnes, ni com afavorir la comunicació amb els infants… Ni falta que li fa!. Com un bon mestre, té paciència, atén a cadascuna de les preguntes que li fem, mostra el seu saber generosament sense estalviar explicacions i quan no se’n recorda del nom d’algun nen o nena fa servir el seu “rei” o “reina” que tant ens agrada.

Quan el Mateo està entre els nostres infants, es converteix en un infant més perquè mira i observa el món amb els seus ulls i amb la seva il.lusió.

A la seva vora, la seva companya de viatge, la Victòria, que el segueix i el recolza en els seus projectes i que té cura de que en Mateo, administri bé les seves forces per arribar a tot arreu.


Sabeu qui és en Quercus?

En Quercus és una alzina quasi centenària que viu a prop del Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.
Les nenes i nens de tercer la vam conèixer dimarts passat. Vam mesurar la seva alçada i el seu perímetre, vam fer un gravat de la seva escorça i… Llegeix més»

LA NIT ESTELADA

Hem conegut el pintor Vincent Van Gogh i el seu quadre “La nit estelada”. A cadascú li ha transmès una sensació diferent i l’ha interpretat d’una forma diversa, però en el que hem estat tots d’acord és que és un paisatge de nit amb un cel ple d’estrelles. D’això, a la classe del cel en sabem molt, així que hem decidit crear les nostres pròpies obres de “La nit estelada”. Hem gaudit molt convertint-nos en Van Gogh i admirant els nostres resultats!

Land Art

Ana Mendieta va dedicar la seva vida a realitzar obres autobiogràfiques desenvolupant un estil artístic propi com la performance. Cal dir que les seves performance relacionaven dues disciplines com ara el land art i el body art.

Hem conegut la vida i obra de l’artista realitzant, per una banda, activitats artístiques d’experimentació de manera individual i, per altra banda, activitats artístiques creadores de manera cooperativa.

L’alumnat ha pogut “posar-se” a la pell de l’artista, sent creadors i creadores de les seves pròpies obres intervingudes amb i en la natura.

Cal dir que, la última activitat en què l’alumnat va ser creador d’una obra cooperativa per grups es va decidir realitzar-la a l’aire lliure per poder desenvolupar la tècnica de l’artista: el land art. Per aquest motiu, vam anar al parc de davant de l’escola i, una vegada vam finalitzar les obres, cada grup va escriure una nota explicant el seu procés artístic, per tal de compartir l’art amb el poble.


PLANTEM LLENTIES


Els nens i nenes de segon hem estudiat les plantes i ens hem preguntat per què les plantes necessiten llum? Com afecta la llum al creixement de les plantes?
Per tenir resposta a aquestes preguntes hem fet la següent experimentació:
Hem posat llenties al… Llegeix més»

Descoberta del poble

Els nens i nenes de tercer hem fet una descoberta del poble.
Hem fet una gimcana tot visitant diferents llocs emblemàtics de la vila.. Hem emplenat un dossier on hem recollit  les proves superades.
Ens hem assabentat d’algunes dades i curiositats que desconeixiem, com que hi ha… Llegeix més»

El Shootball, un esport alternatiu

A les sessions d’Educació Física actuals ja trobem els esports alternatius en la mateixa mesura que els esports tradicionals i populars.
Al curs de 4t de primària, estem treballant els esports tradicionals (bàsquet, gimnàstica i futbol sala) i també el Shootball,com a esport alternatiu. Aquests tipus… Llegeix més»

Il·lustrem originals i diferents llegendes de Sant Jordi.

Tots i totes coneixem la llegenda tradicional de Sant Jordi, on el cavaller salva a la princesa d’un drac ferotge, però aquest any hem volgut canviar la història.

L’alumnat de 5è va rebre un munt de sinopsis noves i originals per poder il·lustrar la portada d’aquest nou llibre. Ha estat ben curiós veure com d’una mateixa sinopsi han sortit il·lustracions tan diferents.

Dracs al·lèrgics a princeses, pòcimes secretes per tornar el drac ferotge en drac bo, la princesa és qui salva al príncep, la princesa i el drac canten la mateixa cançó i es fan amics, el drac és vegetarià, el drac el que vols és fer amics….

I tu, amb quina d’aquestes històries et quedaries?

 

Diada de Sant Jordi

A Infantil hem viscut el dia de Sant Jordi amb molta il·lusió. Hem realitzat una gimcana amb proves com construir castells, fer dracs i roses amb plastilina, trobar els elements amagats de la llegenda, pintar-nos les cares com els personatges i ballar amb energia cançons de Sant Jordi! Així, hem aconseguit les peces del trencaclosques de l’escola.

Hem pogut gaudir de l’entrega de premis de l’AFA, amb llibres que cada infant s’ha endut i nous contes que tenim per l’aula, hem visualitzat el conte conjunt de mestres i els vídeos participatius de les famílies. 

Sant Jordi és un dia màgic que hem gaudit de valent!

FELIÇ SANT JORDI!