COMPETIC INICIAL I COMPETIC 1

Black Mirror': 'Nosedive', la tiranía de las cinco estrellas

El passat dimecres 14 de desembre l’alumnat de COMPETIC 1A i COMPETIC INICIAL A, van realitzar una tertúlia dialògica audiovisual a través de la visualització d’un capítol de Black Mirror. Aquest, tracta temes emergents sobre l’ús de les noves tecnologies i en concret sobre els estereotips i la forma que ens relacionem mitjançant l’ús de les xarxes socials. 

El debat generat i les preguntes que han anat sorgint a la tertúlia han permès reflexionar sobre aspectes socials, individuals i col·lectius. 

Fem una ullada a la classe de FI3

L’alumnat de formació instrumental 3 del CFA Artur Martorell ha realitzat durant aquest primer trimestre la unitat competencial de l’economia domèstica. Per fer-ho el professorat ha planificat amb molta previsió aquest primer trimestre mestre, ja que han adaptat tota la proposta didàctica en el marc del nou currículum d’adults.

Pel que fa a les actuacions d’èxit educatiu, el grup de FI3 ha realitzat la implementació de 4 grups interactius i 4 tertúlies dialògiques.

L’experiència ha estat molt satisfactòria per l’alumnat i ara, per concloure aquesta primera unitat, l’alumnat ha elaborat un vídeo de 10 tips de consells per garantir una bona economia domèstica.

Primera reunió de Comissions Mixtes

Durant la primera jornada de reunions de les comissions mixtes de l’escola vam poder començar a treballar amb els somnis d’aquest curs. Un alumne ens explica com van anar aquestes trobades:

La primera reunión tuvo lugar el día 5 de diciembre en el CFA Artur Martorell. Fue la primera reunión mixta entre alumnado y profesorado. Todos los assistentes nos organizamos en grupos de trabajo para así poder tratar cada una de las diferentes temáticas según el tipo de comisión:

  1. Comisión de infraestructuras
  2. Comisión de convivencia
  3. Comisión de actos festivos
  4. Comisión pedagógica

Cada comisión se formó después de clasificar los sueños de toda la comunidad (alumnado, profesorado y demás profesionales). Leímos y priorizamos aquellos que se podían llevar a cabo con más facilidad.

Personalmente, para mí, como interno y alumno de la escuela, fue una experiencia muy gratificante al participar activamente y en representación de mis compañeros y compañeras intentando poder hacer complir los sueños expresados por ellos y ellas.

G.

FEM CAGAR LA SOCA, FEM CAGAR EL TIÓ

Aprofitant aquestes festes, el final del 1r trimestre és el moment de fer cagar la Soca o fer cagar el Tió.

Els grups que ho han fet s’ho han passat molt bé amb aquesta tradició. És important picar ben fort i cantar la cançó, perquè la Soca o el Tió siguin generosos. Us passem un link on s’explica aquesta tradició tan entranyable:

https://www.sapiens.cat/preguntes-i-respostes/quin-significat-te-la-tradicio-de-fer-cagar-el-tio_13132_102.html

Fins i tot, els grups d’anglès i francès s’han animat. Aquí teniu un vídeo en anglès on s’explica aquesta tradició, que cada vegada es fa més internacional:

https://www.youtube.com/watch?v=UjzkxcHPb9g

Aquí teniu un altre vídeo on Viggo Mortensen ho explica en anglès: https://www.youtube.com/watch?v=kXkyUMKs6PQ

Mentrestant, les Soques i els Tions del CFA Artur Martorell són alimentats pel nostre alumnat. Des de la Comissió de Katacultura us desitgem unes bones festes i un 2023 ple de sorpreses.

 

AL RESTAURANT AMB L’ALUMNAT D’Anglès 2!

La situació comunicativa que hem treballat amb l’alumnat d’Anglès 2 a la Unitat 4 ha estat la d’anar al restaurant!

Hem treballat diferents diàlegs com a model, hem creat el nostre propi, l’hem assajat i, com a resultat final, ens hem gravat! Després, hem pogut escoltar-nos i ens ha servit per veure com ens havia quedat, què podríem millorar, etc. Bona feina!

Aquí podreu escoltar dos exemples:

Al GESO 1-B treballem el PODCAST

Durant les últimes setmanes hem estat treballant els textos periodístics i, en concret, ens hem centrat en la creació d’un Podcast.

El nostre Podcast es diu TEMIX, el presenten el Jaime i el Moha, conté una entrevista a uns convidats gamers, el Daniel i el Juanjo i finalment tenim a una convidada amant del motor. Tot gestionat pel nostre estimat tècnic de so, el Paco.

Exposició: Quin temps tenim?

Durant les darreres setmanes a l’escola hem pogut tenir l’exposició “Quin temps tenim” de l’Institut Català de les Dones.

  • L’alumnat de FI4 ha visitat l’exposició i també ha treballat les activitats proporcionades pel Departament d’Acció Social i Ciutadania.

 

  • L’alumnat del GESO ha creat un pòster de resum.

 

  • L’alumnat de Català 2A ha fet una tertúlia sobre el tema i ha constestat un qüestionari sobre els plafons expositius.

 

 

 

Salut a l’aula

Durant una setmana, a l’escola hem pogut gaudir de la presència del servei d’infermeria del CP Brians 1 que ens han vingut a impartir dues xerrades/tallers. Aquestes són les paraules que ens fan arribar.

Els dies 22 i 24 de novembre vam presentar la primera edició dels tallers de La Meva Salut i Primers Auxilis al CP Brians 1 gràcies a la col·laboració de CFA Artur Martorell.

Pensem que és necessari i enriquidor pels sanitaris i els usuaris aquesta oportunitat de compartir informació i resoldre dubtes en aspectes sanitaris que poden facilitar i millorar la pròpia salut, el coneixement i la relació entre usuaris i els serveis sanitaris de la comunitat.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració i fins la propera!

TREBALLEM EL MEDI AMBIENT A FI1!

Aprofitant que aquesta és la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, els nostres grups de FI1 estan immersos en aquesta temàtica!

Concretament, hem reflexionat en grup sobre els residus a la tertúlia que hem organitzat (a partir d’un documental anomenat “Océanos de plástico” i diferents imatges impactants) i que ens ha fet pensar sobre fins a quin punt el plàstic és present a la nostra vida diària, la dificultat de degradar-lo en el medi ambient, els microplàstics presents en els animals, de quina manera la natura els retorna als nostres cossos a través de l’alimentació, la importància de reciclar per tal de donar un nous ús als objectes i evitar generar més elements contaminants al nostre entorn…

D’aquesta manera, a través de diferents activitats educatives a l’aula, abordarem diferents aspectes del Medi Ambient amb l’alumnat, que sens dubte, els portarà a prendre consciència i a actuar en benefici dels diferents objectius de desenvolupament sostenible, tal i com assenyala l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.