Quins són els fets dels temps històric més rellevants?
30/01/23L’alumnat de Formació Instrumental 3 de l’escola ha desenvolupat una presentació de les etapes més rellevants de la història de l’ésser humà al grup del GES. Aquesta col·laboració s’inicia els dos grups (FI-3, GES) han iniciat la implementació de les noves unitats competencials aquest segon trimestre.
Per fer-ho, l’alumnat de FI3 durant les darreres sessions ha realitzat un treball d’investigació per parelles incorporant diferents fonts d’informació (articles, vídeos, webgrafia), han estructurat la informació més rellevant i finalment ho han plasmat amb una presentació oral al grup del GES.
La sessió ha estat molt enriquidora pels dos grups, ja que han pogut potenciar l’aprenentatge entre iguals i fer una avaluació conjunta dels fets històrics que s’han exposat. Aquí podeu veure la pluja d’idees que l’equip docent ha elaborat a través dels relats de l’alumnat.
KAHOOT AL GESO
27/01/23Avui hem fet una sessió de Kahoot i ens ha agradat MOLTÍSSIM.
Cadascú ha agafat un personatge (dona) destacable de la història i durant tota la sessió s’han identificat amb aquest nom.
Hem passat un vídeo de l’Edat dels Metalls, després s’han repartit unes fotocòpies de “respostes” i hem projectat amb powerpoint les preguntes. Per a cada pregunta teníem 45 segons de resposta.
Una vegada passades les 13 preguntes, hem intercanviat els fulls de respostes per a fer una coavaluació.
Després de comentar els resultats hem fet un recull de dubtes i dades importants.
REDRAW THE BALANCE
26/01/23We asked to draw a firefighter, a surgeon, a fighter pilot, a police officer, an Olympic athlete and an electrician.
Afterwards we watch 2 powerful videos that provocatively captures how, early on in their education, children already define career opportunities as male and female.
https://www.youtube.com/watch?v=qv8VZVP5csA
https://www.youtube.com/watch?v=p9cU6J2Df9o
Guess how many men and women were drawn in our classes?
Next time I am sure that these drawings could be different.
It’s time to #redrawthebalance
Història al GESO
26/01/23Primeres volves de neu a l’escola
24/01/2324 de gener de 2023 – 12:45h
Des de mig matí que l’alumnat pot mirar per la finestra i veure com cauen les primeres volves de neu al pati de l’escola.
Nevarà més o no? No ho sabem però tot és bona excusa per poder treballar el vocabulari d’hivern i de meteorologia a les classes d’Anglès o Francès i també per posar en pràctica els coneixements de medi adquirits a Formació Instrumental.
Avui hem pogut ben estrenar el termòmetre de màximes i mínimes de la classe de FI-1!
Geometria a FI-1
18/01/23L’alumnat de FI-1 estem treballant la Unitat Competencial de Geometria per treballar l’expressió oral en català. Hem aprofitat els grups interactius per treballar la geometria i hem creat un exercici de simetria on els i les alumnes hem utilitzat el compàs, complicada eina!
Entre altres aspectes, hem treballat el vocabulari específic del tema per poder-nos expressar amb claredat, les formes geomètriques planes per identificar-les al nostre entorn i, a més a més, hem potenciat la creativitat i la lliure expressió a través de les nostres produccions fent servir el compàs i altres estris necessaris per dibuixar.
Ens ho hem passat genial i la classe se’ns ha fet curta!
Visions de la realitat
17/01/23Som la classe del curs de preparació a la prova d’Accés a Cicle de Grau Superior i aquests dies hem estat treballant els textos argumentatius. En les nostres creacions hem tocat temes com:
- El cafè és saludable
- El Nadal no convé a ningú
- Els extraterrestres existeixen
- La justícia és injusta
- Adoptar o comprar animals.
En aquest document [Textos argumentatius] podeu veure els textos que hem creat.
FORMACIÓ DIALÒGICA DEL PROFESSORAT
16/01/23El professorat del CFA Artur Martorell comença l’any 2023 reflexionant sobre educació! Concretament, aquesta vegada vam fer la tertúlia sobre aquests dos articles:
- “Què vol aprendre el cervell i com li agrada fer-ho” David Bueno [LLEGIU-LO]
- “Evolución educativa: por qué el cómo es más importante que el qué” David Bueno [LLEGIU-LO]
A partir de les aportacions de tots i totes vam compartir punts de vista diferents, anècdotes, experiències i maneres de fer que dia a dia ens enriqueixen i, no menys important, que propicien un espai de caliu entre nosaltres.
Tertúlia competic 1C
16/01/23Els diferents grups de Competic del nostre centre estem començant a incorporar la realització de tertúlies, recurs que ja s’utilitza regularment als altres nivells escolars.
El nostre grup la va realitzar el 16 de desembre a partir d’un vídeo penjat al moodle, que porta per títol “Proverbio chino”. La novetat de la nostra tertúlia és que vam triar realitzar-la utilitzant exclusivament recursos informàtics, concretament el Fòrum del moodle.
A partir de la visualització del vídeo vam proposar algunes preguntes a l’alumnat per tal d’orientar el debat. La nostra valoració és molt positiva ja que la majoria dels alumnes no estaven familiaritzats amb la utilització dels fòrums coma eina per a l’intercanvi d’idees.
Tertúlies i TIC
11/01/23El passat divendres 16 de desembre l’alumnat de Competic 1 D i Competic Inicial D vam realitzar una tertúlia dialògica audiovisual amb la projecció d’un capítol de “Black Mirror” en el que les “Xarxes socials” són les protagonistes. Els alumnes van estar molt participatius i amb una actitud positiva davant aquesta impactant paròdia sobre el control de les persones a través d’Internet.