El Circ a I3

Els infants d’I3 hem dut a terme el projecte “El Circ” a través del qual hem après a treballar en equip i hem adquirit molts valors com el companyerisme, solidaritat, esforç,…

En Flopi i el seu nas vermell, des que van arribar a les nostres aules, han omplert els nostres dies de màgia, colors, contes, cançons, danses, activitats plàstiques, paraules, emocions, jocs…i així, d’una manera molt divertida hem après molt i hem gaudit d’aquest projecte tan bonic i que ens ha il.lusionat tant. 

La visita de la Pallassa Trafalgar, la construcció entre tots i totes  del nostre propi Circ, les sorpreses que ens ha portat en Flopi,…i moltes altres coses han fet que aquest projecte hagi estat genial.

Avui el volem compartir amb vosaltres i per això us deixem un conjunt d’imatges molt boniques que esperem que us agradin molt.

Podeu veure més imatges del nostre projecte aquí.

 

 

Casa de les abelles

Aquest dijous P3 i P4 hem pogut gaudir de la sortida a la Casa de les Abelles a St Pere de Torelló. Hem vist de primera mà com es produeix la mel i ens han acostat al món de l’apicultura: com viuen les abelles, la feina de l’apicultor i la varietat de productes naturals que genera aquesta activitat, així com la importància de les abelles envers la natura. A més a més, hem pogut degustar la mel i ser apicultors per un dia. Tota una experiència!

FOTOS

 

La nostra setmana!

Un resum en fotos de la nostra setmana, carregada de sabates i més sabates, d’oloreta de primavera començant a jugar amb un minimon nou i de visites de mares que ens han ensenyat la tècnica del Henna. Preparats, ja per encarar l’última setmana del trimestre!

 

 

 

Taller artístic: Keith Haring

En un dels tallers artístics de primària 1 i primària 2 hem estat treballant Keith Haring. Va ser un artista plàstic estatunidenc i els seus treballs responien a la cultura del carrer dels anys 80. Utilitzava línies simples i colors vius per fer les seves obres. Va començar pintant a les parets del metro de Nova York i no tenia massa temps per fer-ho, havia de vigilar que la policia no el veiés. Un any abans de la seva mort va venir a Barcelona i va pintar un mural en un mur de la ciutat. Aquesta obra estava inspirada en la sida, la malaltia que ell patia.

En el taller hem pogut conèixer aquest artista i les seves obres, així com les seves característiques. Hem treballat la figura humana representant-la de diferents maneres. Ho voleu veure?

Cliqueu damunt de cada taller per veure’n les imatges.

Taller 1 Taller 2  Taller 3 

 

Els castellers!

El passat divendres, la Núria i en Marc van venir a la classe del Mims a ensenyar-nos tot allò que saben de fer castells! Ens va agradar molt poder conèixer aquest món i, de fet, gràcies a la seva ajuda vam poder endinsar-nos-hi! Vam enfaixar-nos, vam fer d’enxanetes i vam acabar fent una GRAN PINYA! Perquè… la Núria i en Marc ho van endevinar de seguida: a la classe dels Mims formem un Gran equip! Igual que els Castellers de Berga! MOLTES GRÀCIES!

Cliqueu la imatge!

Ens encanta anar a la piscina!

L’alumnat de primària 2 durant aquest trimestre cada dimecres hem anat al Tossalet per fer el programa ‘De cap a l’aigua’. Tots aquests dies hem pogut fer educació física gaudint de l’aigua, hem millorat la nostra tècnica de natació i hem creat vincle d’aula. Ha sigut una activitat molt enriquidora i ja esperem anar a primària 3 per poder repetir!!

Un tomb per Berga!

Avui, les nenes i nens d’I5 hem anat a fer un TOMB per Berga. En la situació d’aprenentatge d’aquest segon trimestre: “Peus”, vam descobrir que els peus ens porten a molts llocs, però, a dos de comuns: a l’escola i a Berga. I per què no descobrir una mica més de la nostra ciutat?I així ha estat! Hem descobert un munt de racons i curiositats que no coneixíem i hem acabat el recorregut ballant al so de la música dels gegants de la Patum pel carrer Ciutat i amb un salt de plens a la plaça de Sant Pere. Volem donar les gràcies al nostre guia particular, en Toni, per regalar-nos un matí tan bonic. També volem agrair a l’Ajuntament de Berga que ofereixi aquest tipus d’activitats, acostant la ciutat als més petits/es!

Cliqueu la imatge!

Raps de P6 a l’Escola Sant Joan

El rap de P6: Els alumnes de Primària 6 de l’escola Sant Joan estan fent un taller de rap.

Els nens i nenes de l’escola Sant Joan de Berga estan fent un taller en què s’han proposat  fer un rap sobre temes delicats com les guerres i el racisme. 

Amb ajuda del raper Kovich i l’editor de so Ivan, l’alumnat de P6 ha aconseguit fer dos raps sobre els temes mencionats anteriorment. Els nens de P6A han escrit una cançó de les guerres, i els de P6B l’han escrit pensant en el racisme.

Tot això ho han fet durant quatre divendres:  dos d’ells van servir per escriure les lletres, i els últims dos per fer la gravació. 

Autors i autores: Queralt, Meli, Martina i Joan 

Despedida de la Martina

L’ÚLTIM DIA DE LA MARTINA: DESPEDIDA DE LA  MARTINA

El  23 de febrer va ser l’últim dia de la Martina.                                                                           

El passat divendres va ser l’últim dia de la Martina. Ella era una noia de pràctiques que va estar amb l’alumnat de P6, durant 3 mesos. La  noia va estar amb els alumnes de P6 i també els hi feia classes de català sobre les notícies. Ella és entrenadora de futbol al camp de Berga i juga molt bé.  

A l’última hora de la tarda, la Martina ens va donar un petit objecte  a cadascun dels alumnes de  P6A i B. i van menjar coca i xocolata. Els nens i nenes s’ho van  passar molt bé, però també era una mica trist perquè ella després 3 mesos havia de marxar. Esperem que estiguis bé, Martina.                                     

Autores: Qeto Korkotadze i Valentina Ciuca

Així parlà Zaratustra

“Zaratustra, després d’estar 10 anys dins una cova per poder pensar -amb la serp i l’àliga que l’ajudaven- va voler tornar al seu poble. Quan va intentar sortir de la cova, un raig de sol li va donar a l’ull esquerre i un altre a l’ull dret. Tornà enrere, novament dins la cova. Ho tornà a intentar i, el mateix… A la tercera vegada, per fi va sortir i quan va veure totes les coses que portava tant de temps sense veure, es va quedar tot un dia sencer contemplant-les: el seu poble, el riu, el llac i gaudir de tot el que no veia durant tant de temps.” Nosaltres hem interpretat així la història i la música, amb una dramatització i una instrumentació del poema simfònic “Així parlà Zaratustra” del compositor alemany Richard Strauss:

També hem vist com l’Orquestra Filharmònica de Berlin interpreta el poema simfònic “Així parlà Zaratustra” de Richard Strauss:

Recull fotos P1 gener-febrer

Com sempre, a l’escola no parem! I durant aquests dos mesos hem fet un munt de coses. A les fotos veureu que sovint hi surt en Josep, un alumne de pràctiques que ens ha ajudat moltíssim durant gairebé un mes.

Gràcies per tot Josep! Et trobarem a faltar!

Algunes de les activitats que hem fet:

  • preparem la disfressa
  • sumem passant pel 10
  • taller de contes de pau
  • construïm desenes
  • treballem del faules
  • de cap a l’aigua
  • les festes del món
  • tauletes
  • taller descobreixo la cara
  • descobrim la graella del 100

Podeu veure més fotos.

La nostra setmana en imatges!

Aquesta setmana, la classe dels Mims, ha estat plena de colors de la pell, de línies obertes i tancades, de textures pels peus, d’oloreta de mandarina i de molt joc gaudint dels nous elements del pati! Dilluns, a per una altra setmana!

 

L’hivern a la classe dels pallassos i pallasses d’I3

Els infants d’i3, els darrers mesos, hem dut a terme moltes activitats diverses relacionades amb l’hivern. Per a nosaltres és tot molt nou i ens il·lusiona descobrir tot els que ens ofereix aquesta bonica estació.
Hem gaudit amb moltes activitats plàstiques a partir dels colors de l’hivern, tot aplicant diferents tècniques pictòriques i diverses textures. També hem gaudit amb estones d’experimentació on a través dels sentits hem pogut gaudir, i aprendre molt. La música, com sempre, ens ha acompanyat en el nostre dia a dia i hem après moltes cançons, audicions i danses diferents, que ens ajuden a aprendre molt vocabulari, melodies, ritmes, coreografies …i ens fan estar molt contents! En els jocs matemàtics i jocs de llengua, així com les estones de les entrades tranquil.les, els materials i les propostes també han estat relacionades amb l’hivern, i això ha fet que el conjunt dels aprenentatges s’hagin donat de la mà
esdevenint molt significatius i engrescadors. Els contes són molt importants per a nosaltres i n’hem explicat molts. En concret, el conte dels “Bons Amics”, ha esdevingut un fil conductor per treballar l’hivern i molts valors importantíssims com l’empatia, el companyerisme, la generositat i l’amistat .El treball dels valors són el fonament per a esdevenir infants feliços i segurs d’ells mateixos. En aquesta etapa de descobriment de tot el que ens regala l’hivern, hem viscut moments inoblidables de la mà de festes del Nadal i del Carnestoltes, ja que a l’escola, el treball de les festes i les tradicions són un dels nostres pilars.

Desitgem que el recull d’imatges que us presentem en aquest article us agradin
molt i us ajudin acostar-vos una mica al nostre dia a dia de la nostra aula. Podeu veure més imatges aquí.

Un tomb per Berga

La setmana passada, tant P5A com P5B, vam anar a fer un Tomb per Berga, que és una visita guiada per la nostra ciutat. Vam sortir de la escola i vàrem anar a la Plaça de les Fonts. 

Primer de tot, el guia, que es deia Toni Gol, ens va explicar coses de la Berga medieval. Després vam anar a la plaça Sant Joan i va continuar l’explicació, parlant del Palau dels Peguera. També vam entrar a l’església de Sant Joan. Allà dins ens va explicar tot el que fan i feien (les Mares de Déu, que hi havia religions diferents, que una església a l’Edat Mitjana era un edifici molt gran…).

Al cap d’una estona vam anar al Carrer Major. Ens va explicar on va néixer  Ramon Vinyes i Cluet, que a part de donar nom a la Biblioteca de Berga, va ser un escriptor i poeta berguedà que va viure molts anys a Colòmbia.

Per acabar vam anar a la plaça de Sant Pere i allà va explicar que l’església actual no era la que hi havia a l’Edat Mitjana, sinó que n’hi havia una de més petita. Tot seguit vam entrar a la Berruga i vam seguir pel casc antic fins arribar al Trencacames. Finalment ens va dedicar una poesia escrita per ell mateix.

Per veure més fotos feu clic a la imatge següent:

Crònica redactada per E.E.S. i G.G.B., alumnes de P5B

La nostra flauta màgica

Presentem el vídeo “La nostra flauta màgica”, una adaptació lliure de l’òpera “La flauta màgica” de Wolfgang Amadeus Mozart, enregistrat amb els nens i nenes de Primària 2. Amb elements de vestuari triats pels propis infants que serveixen per identificar els diferents personatges i una selecció d’escenes i fragments musicals, han pogut aprendre l’argument de l’òpera, a reconèixer les veus femenines i masculines (agudes i greus), i a identificar algunes de les famoses àries, duets i corals que la conformen.

Dijous llarder a P5

Aquest dijous llarder vam anar d’excursió i vam fer un recorregut per una part de l’Anella verda de Berga, on hi havia capses-niu.

El primer que vam fer va ser que unes monitores de Camadoca va venir a la classe i ens va parlar de les capses-niu. Ens van explicar que en el recorregut hi havia tres tipus de capses-niu: les de mallerenga, puput i ratpenat.

Després vam revisar algunes capses-niu que van penjar els nens i nenes que ara fan 1r d’ESO, a veure si estaven bé o tenien desperfectes, si algú hi havia habitat… Vam trobar un niu amb 2 pollets morts i també altres amb nius buits. També alguna trencada, que vam arreglar. També en vam penjar una nosaltres que vam fer tots junts.

L’excursió va ser molt divertida, vam gaudir de la natura i vam aprendre un munt de coses.

(si voleu veure més imatges feu clic a la fotografia)

Crònica redactada per T.G.C. i M.O.P., alumnes de P5B