BON INICI DEL 2n TRIMESTRE!

Ambients a P5

Els divendres a la tarda, les classes dels estels fugaços i la dels planetes, fem ambients. Aquest primer trimestre tenim set propostes; un ambient d’art, un de joc de taula, un de teatre, dos de construccions, un de joc lúdic i un de joc simbòlic. Els infants escullen, cada divendres, a quin ambient volen anar d’aquesta forma, tots els infants passen per tots els ambients relacionant-se, cada vegada, amb companys i companyes diferents.

Els ambients promouen que els infants siguin els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge; han de ser ambients estimuladors, creatius i participatius que promoguin la reflexió sobre la seva pròpia acció i que possibiliti la comunicació i la trobada amb altres companys i companyes.

Clicant a la imatge, podreu veure més fotografies.

Joc simbòlic a P5

Hola famílies,

Dediquem aquest article al JOC SIMBÒLIC.

El joc simbòlic té una gran importància a l’Educació Infantil. Els racons de joc simbòlic responen a la necessitat que té l’infant de conèixer els companys i companyes, de reviure lúdicament unes situacions quotidianes i poder experimentar, amb la pròpia activitat, els diversos rols que hi ha al seu entorn.

Els racons són espais destinats a l’activitat lúdica que demanen a l’alumnat una participació, lliure, imaginativa i creadora; afavoreixen la interrelació i comunicació i són el primer pas cap a la socialització. L’alumnat necessita compartir espais, joc, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament, convivència i de joc.

Mireu, mireu què bé que ens ho passem. Cliqueu a la imatge si voleu veure més fotos.

Taller coeducació a P5

Aquesta setmana, a P5, ens ha vingut a veure la pAllAssA trAfÀlgAr, dintre dels tallers de coeducació.

Ens ha vingut a explicar el conte Rosa Caramel, que treballa aspectes de gènere. Hem passat una estona molt divertida on els infants han pogut participar de la història de l’elefanta Guillermina. També hem aprés que no hi ha jocs de nenes ni de nens i que és important tenir ganes de jugar i compartir els nostres moments de diversió amb els amics i les amigues.

Per finalitzar la sessió, ha demanat als infants que facin un dibuix de la Guillermina compartint el seu joc o joguina preferida. Quan ja tinguem els dibuixos fets els hi enviarem per correu electrònic.

Si voleu saber la història de Rosa Caramel, cliqueu la imatge del conte.

Moltes gràcies pAllAssA trAfÀlgAr per aquest matí tant divertit.

Podeu veure més imatges.

Psicomotricitat amb caixes a P3

A P3 els aprenentatges són molt vivencials i actius. Sovint fem construccions amb peces de joguina, però què passa quan les peces són tant grans com nosaltres? Doncs, a l’hora de psicomotricitat ho hem experimentat i ens hem convertit en petites peces que es mouen en aquestes construccions. Ha estat divertit convertir-se en els reis d’un palau que hem aixecat nosaltres, conduir els nostres cotxes, passar per sota dels ponts,… La imaginació, la creativitat i el moviment en efervecència.

Podeu veure més imatges.

Taller per pares i mares

Avui a l’escola juntament amb la Gemma López, logopeda del Cdiap, hem fet un taller-xerrada d’hàbits i estratègies per afavorir el llenguatge dels nostres fills. Ha estat una xerrada molt interessant en la que s’ha pogut parlar de la importància de l’acompanyament en el desenvolupament del llenguatge. Hem pogut compartir estratègies i parlar sobre el que pot perjudicar a l’adquisició del llenguatge. Moltes gràcies per la vostra assistència, les vostres aportacions han estat molt interessant.