L’ARBRE QUE HEM DE CUIDAR

Els projectes surten de l’interès dels i de les alumnes però a l’escola en tenim alguns establerts com a necessitat del centre, entre els quals hi ha “L’arbre que hem de cuidar”. Aquesta necessitat sorgeix perquè som una escola compromesa amb el medi ambient i volem que tot l’alumnat, des de P3 a 6è, prengui consciència de la importancia de cuidar el planeta treballant-ho des de l’entorn més proper, els arbres del nostre pati.

Cada grup-classe, anualment, cuidem un dels arbres del pati. Aquest curs els fruiters dels quals fem el projecte i en tenim cura durant tot el curs són:

  • Perera: Carrasclet/Indis
  • Perera: Mulassa/Nanos
  • Avellaner: Drac/Diables
  • Magraner: 1r
  • Pomera: 2n
  • Albercoquer: 3r
  • Codonyer: 4t
  • Garrofer: 5è
  • Olivera: 6è

A continuació us expliquem com hem estat treballant el projecte “L’albercoquer” els i les alumnes de 3r.

Ens hem organitzat per grups heterogenis de 4-5 per beneficiar-nos del treball cooperatiu. 

A l’aula ens hem trobat diferents reptes que entre tots els/les membre de l’equip hem de fer. Són reptes multidisciplinars i motivadors que potencien l’autonomia i treballen la competència lingüística, la matemàtica, l’artística, la iniciativa personal, el coneixement i interacció amb el món físic, el tractament de la informació… 

Per afrontar-los i resoldre´ls utilitzem diferents materials i recursos. Alguns impliquen utilitzar la tablet o l’ordinador, altres llegir llibres, altres descobrir pels seus propis sentits, altres instruments de mesura com el metre i la bàscula… Els reptes els realitzem un cop tot l’equip ha conscensuat com afrontar-los. 

En la realització dels reptes sorgeixen dubtes, idees noves, sorpreses, nous interessos… que compartim i ens fan créixer tant en coneixements com personalment. 

Un cop resolts, cada alumne/a fem el nostre propi registre en un full, el qual ens permet ser conscient de en quin moment del procés d’aprenentatge ens trobem, si ja hem assolit aquell objectiu en concret o cal que tornem a investigar perquè estem en procés d’assolir-lo. Si hi ha algun nen/a que no l’hem assolit, tornem a fer-lo tantes vegades com necessitem (ja que el treball per projectes respecte el ritme de cada persona) amb l’ajuda dels membres de la resta de l’equip. 

Quan els grups hem finalitzat tots els reptes, entre tots els infants de la classe fem la posada en comú al cor de l’aula (comentem tot allò què hem après, quin procediment hem fet per aprendre-ho, quins reptes ens han sigut més fàcils i complicats i per què, quina informació ens ha sorprès, si ens ha agradat la realització del projecte…).  

Voleu conèixer alguns dels reptes del projecte de l’albercoquer?

Lectura d’una fitxa tècnica i trobar-ne informació.

 

 

 

 

 

 

 

Escoltar una cançó a la tablet per analitzar el missatge.

 

 

 

 

 

 

Treballar els arbres fruiters del pati a través d’un projecte, és una metodologia ben motivadora que potencia l’autonomia de l’alumnat i assegura que observin, manipulin, cerquin informació des de diferents vessants, facin anàlisis, reflexionin i prenguin decisions per arribar a la fase d’auto reflexió. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>