PLIM,PLIM,PLIM,PLIM SALTA L’ESQUIROL!

SORTIR DE L’ESCOLA PER APRENDRE.

“Les sortides obren encara més els ulls dels infants i expandeixen els límits de l’aula a un món més global, obert i interconnectat.”  Bucar C. & Federico C. (març 2019). Anem d’excursió! 5 beneficis de les sortides escolars. El diari de l’educació.

De tots és conegut que el contacte amb la natura ens aporta beneficis de salut i benestar, aquest és un dels motius pel qual planifiquem la “sortida de tardor” a la comunitat dels petits, però no és l’únic, n’hi ha altres que fan referència a descobrir, experimentar, viure, veure i observar en directe el medi natural que tenim a la vora.

El Parc del Lledoner és un lloc idoni per fer la “sortida de tardor”, es troba a prop de l’escola, però el suficientment lluny per fer una bona caminada. Es tracta d’una sortida Km 0, fem salut caminant i no contaminem l’aire amb cap mitjà de transport. Aquesta sortida ens permet descobrir la flora, la fauna i els elements naturals que hi ha al parc.

Aquest curs  ens hem proposat que els nens i les nenes es familiaritzin i reconeguin alguns dels arbres que hi ha al parc i les seves fulles.

Tot comença amb una carta que rebem a classe, la llegim,  és una carta de l’esquirol, ens convida a anar al parc i deixa una capsa amb  fotografies de diferents arbres i de les seves fulles, ens diu que quan anem al parc, busquem aquests arbres i  recollim del terra les fulles que els han caigut, també ens diu que si ho fem tindrem una sorpresa.

Estem molt emocionats i amb ganes d’anar al parc. A partir d’aquest moment iniciem una conversa i consultem el calendari per veure quin és el millor dia per anar-hi,  entre tots  pensem i escrivim  una nota per informar a les famílies.

Després fem un treball de mirar les fotografies dels arbres i de les seves fulles,  els aparellem i aprenem els seus noms, els volem conèixer per trobar-los al parc el dia de la sortida.

Per fi arriba el gran dia, estem preparats per marxar, en parelles de dos comencem la caminada que ens durà fins al parc. Passegem i observem el parc alhora que descobrim les seves característiques a la tardor, escoltem el cant dels ocells, trobem tresors com  pinyes, plomes, closques de cargol, branquetes, … Reconeixem alguns dels arbres del parc  i recollim les seves fulles tal com ens va demanar l’esquirol.

Al final ens espera una sorpresa trobem l’esquirol  enfilat al tronc d’una olivera,  ens explica que a vegades a la tardor quan bufa el vent hi ha ocells que es queden sense niu i ell ens porta una caseta, vol que  la decorem i la pengem en algun arbre del pati de l’escola a veure si hi vol venir a viure algun ocell que no tingui niu.

Ha arribat l’hora de marxar i tornem a l’escola carregats amb fulles, altres tresors i noves experiències.

Posteriorment a classe classifiquem les fulles i confeccionem un àlbum, el prenem cap a casa per explicar el que hem après a la família.

Aquesta sortida ha estat genial i ja tenim moltes ganes de fer-ne una altra.