MÓN MUSICAL

Món musical és el nom que rep l’espai on hi assisteixen tots els nens i nenes de la comunitat de mitjans. Aquí s’hi treballen les diferents dimensions que necessiten els nostres alumnes per fomentar la seva part més creativa i artística on, a partir de diferents propostes, els apropem a viure i a sentir la música des d’una perspectiva més realista i vivencial. A continuació podem observar algunes de les propostes que s’hi treballen:

La música i les emocions

A partir de l’escolta de diferents cançons i estils musicals ens endinssem i ens deixem portar per les nostres emocions i dibuixem allò que la música ens transmet. D’aquesta manera potenciem, desenvolupem i treballem la nostra imaginació i creativitat.

El xyloba

Un magnífic material de construcció de circuits que permet crear infinitat de recorreguts diferents amb peces de xilòfon intercanviables que generen melodies i nombroses possibilitats de variació de les seqüències, que permeten obtenir incomptables possibilitats de frases musicals. Mitjançant bales que recorren les diferents pistes de gran qualitat construïm i investiguem amb mòduls de fusta que ens permeten crear aquestes melodies.

Un món màgic on l’espai i el so s’uneixen.

L’espectacle musical

Mitjançant una sèrie de disfresses, vestits, teles, i diferents tipus d’indumentàries es proposa als alumnes crear el seu espectacle musical fent de presentadors, actors i/o actrius, músics, cantants, ballarins/es, etc. D’aquesta manera els acompanyem a interpretar i produir els seu propi espectacle vinculat amb la vida real i la societat que ens envolta.

Les notes i els ritmes musicals

Composar creant ritmes i melodies i tot seguit reproduir-los amb diferents instruments tan rítmics com melòdics, ajuda a tot l’alumnat a percebre, comprendre i valorar el seu propi esforç i treball i veure’n el seu resultat.

El Just dance

Ballar a ritme de Just dance potencia la dimensió d’interpretació i producció i enriqueix a tots els nens i nenes a tenir un millor equilibri, domini i coordinació del seu cos. Alhora els dona més energia, menys estrés i millora del seu estat d’ànim.

Dómino musical, els prismes sonors i les Tic

El joc garanteix un aprenentatge més atractiu i alhora engresca a l’alumnat ha que aprenguin més ràpidament i amb més facilitat. Els nens i les nenes no juguen per aprendre, però de manera  més o menys conscient, aprenen jugant. El joc és un dels aspectes protagonistes de la vida del nen/a, ja que és els que ocupa gran part del seu temps, i quan no, estan pensant en quan ho podran fer. S’aprèn realment del que a un li motiva i els nens, on troben el seu entorn natural i motivador és en el joc.

Biblioteca musical

Llegir no només ajuda a desenvolupar el vocabulari i l’ortografia de tots els nens i nenes sino que també incrementa la seva comprensió lectora. En aquest espai hi trobem llibres i contes relacionats amb la música on tots els alumnes poden llegir diferents tipologies i aspectes musicals els quals els fomenta i a l’hora els enriqueix de tota una cultura dins del món de la música. D’aquesta manera ajudem als nens i nenes a fomentar el seu interès per tota una diversitat musical.