La Tasqueta.

L’ Espai de la Tasqueta  és una de les múltiples propostes de la comunitat de mitjans. S’ubica al mateix passadís on trobem l’ Atelier i l’ Ecosistema. S’hi poden realitzar diferents activitats que giren al voltant del menjar i l’alimentació.

Disposa, també, d’un supermercat on compren productes que després utilitzaran per al que més els convingui.

Podríem desgranar el procés d’aprenentatge de l’alumnat observant el recorregut que fan aquests. Primer, truquen a la porta i s’esperen a rebre resposta. Després, pregunten educadament si poden passar, és a dir, si hi ha activitats lliures a les que poden accedir.

En el cas que la resposta sigui afirmativa, s’endinsen en l’espai.

Un cop a l’interior, observen aquestes possibilitats i en trien una. Avui, per exemple, poden dibuixar un bodegó després d’haver-lo confegit amb les fruites, verdures i  elements triats. Observen la composició, la ubiquen en el paper i la plasmen amb el seu toc personal.

Altres, han preferit comprar taronges i llimones per a fer-ne sucs. Després de pagar les fruites al supermercat, les tallen per la meitat amb els ganivets i utilitzen els espremedors per a obtenir-ne el resultat  esperat. Mesuren, comparen, comparteixen i tasten. És aquest moment, ple d’aromes, on es multipliquen els pensaments i les emocions. Nosaltres supervisem el procés mirant d’apropar-los a la construcció de records agradables.  Un cop  finalitzada la sessió, netegen els estris emprats.

A la Tasqueta, també hi ha qui prefereix fer de cambrer/a i hi ha qui vol anar a menjar. Uns paren la taula, els altres s’hi asseuen. Els darrers demanen, els primers apunten. Una amanida? Unes braves? O un entrepà? La clientela dirà.

Escriuen què fan i després ho comparteixen al cor de l’aula. Un, al escoltar-ho, vol participar. Altres s’encurioseixen quan  les amigues o els companys expliquen què han treballat als altres espais. Podem tornar demà?. Sí. L’espai, al mateix lloc romandrà.

La finalitat de l’educació és el desenvolupament de l’autonomia personal. J. Piaget.