JUGUEM!!

El joc és l’activitat per excel·lència de l’infant, és una activitat natural i també un dret universal reconegut per la Declaració dels Drets de l’Infant de l’ONU (1959), necessària per al seu desenvolupament integral.

El joc té una transcendència molt important en el desenvolupament de les persones. Tan és així, que molts pedagogs, persones expertes i dedicades en el món de l’educació parlen dels seus beneficis, com diu André Stern, en el seu llibre “Jugar”: “Què és el primer que fa un nen quan el deixem tranquil? Jugar!”

Els infants, a través del joc, desenvolupen la imaginació, la creativitat, la capacitat comunicativa, les relacions socials, el desenvolupament emocional, motriu, sensorial i el pensament abstracte entre altres. Reconèixer el valor educatiu del joc significa que cada dia molts centres creïn entorns d’aprenentatge basats en el joc, facilitan les condiciones óptimes perquè aquest es desenvolupi:

• Agrupacions diverses d’infants de diferents edats.
  • Joc lliure amb continuïtat.
  • Pensar espais, propostes, materials i escenaris que convidin a realitzar diferents tipus de joc.
  • Un mestre que observa, guia, acompanya, orienta.

Per concloure, a la nostra escola creiem fermament en el joc com a pilar fonamental del desenvolupament dels nostres alumnes, per aquest motiu volem acompanyar aquest article amb un seguit d’imatges d’escenaris de joc dels nostres infants.