El passat 21 de maig l’ Anna Lleonart i el Jordi Galcerà vam viatjar a Dinamarca a través del projecte Erasmus+ KA121 on vam fer unes jornades de jobshadowing. Aquest tipus de mobilitat permet als docents observar i conèixer altres maneres d’ensenyar dins de la nostra comunitat europea i alhora descobrir sistemes educatius emmarcats en diferents organitzacions politico-socials a la nostra.
Un cop allí, vam conèixer, aprendre i enriquir-nos de la metodolgia de treball de l’ escola Rosengardskolen de la ciutat d’ Odense, a l’illa Fyn de Dinamarca. Vam observar quin era el treball a través dels seus espais i també la inclusió amb les necessitats especials i la cohesió de grup.
Es tracta d’un centre on l’escolaritat obligatòria és dels sis als setze anys i disposa d’una gran quantitat de recursos econòmics i humans que permeten donar una educació de qualitat. Això ho vam veure reflectit amb uns grans espais molt ben equipats amb materials que afavorien l’aprenentatge de l’alumnat.
Tot i així, la seva metodologia d’ensenyament té uns principis pedagògics molt semblants als nostres on es basen amb la inclusió i la cohesió de grup i en donar uns aprenentatges molt significatius amb els espais contextualitzats, incorporant la tecnologia en el procés educatiu basada en la robòtica i la programació.
Per complementar la visita ens van ensenyar un maker space on els responsables assessoren a les escoles per fer un treball especialitzat en la digital literacy i technology comprehension.
L’oportunitat que ens dona aquest programa amplia la mirada a l’educació dels mestres per continuar formant-nos en el nostre dia a dia i millorar la nostra tasca docent alineant-la a les noves corrents pedagògiques europees.