EL COR DE L’AULA

Com bé diu el seu nom el cor de l’aula és el lloc on dediquem moltes estones a dialogar, escoltar i reflexionar. Ens sentim ben especials perquè estem junts i podem expressar tot allò que sentim i vivim tenint sempre molt en compte el respecte per tots i totes.

En aquestes estones experimentem la importància de fer pinya, de fer unió, de fer vincles, sabem que tots i totes som importants i junts ens ajudem a créixer i a fer-nos grans.

Hi ha molts moments del dia que estem en el cor de l’aula i tots els considerem rellevants.

-El moment de l’aula fent conversa de com ens ha anat el cap de setmana

-La benvinguda al matí desitjant-nos un bon dia

-Les rutines diàries com passar llista, el dia de la setmana, el temps que fa, …

-L’explicació de les activitats del dia

-L’hora del conte, ioga i altres activitats

-Conversa després dels espais i tallers

-El tancament del dia o de la setmana

Val a dir que tenim cadascú el nostre lloc i quan arribem al matí ens asseiem segons l’arribada al món del més gran al més petit. Aquesta manera de seure segueix una pedagogia sistèmica que forma part de tota l’escola, tant dels infants com dels adults i que considerem fonamental per l’acolliment i perquè tots i totes tenim un lloc. Fins i tot quan no podem assistir a l’aula es deixa l’espai on sempre seiem.

En tots aquests moments es creen unes dinàmiques on es promou les habilitats socials, es fomenta la seguretat dels infants, es dóna espai a la parla i a poder expressar allò que cadascú sent, es plantegen idees i preguntes, es potencia el diàleg pel que fa a la resolució de conflictes, es creen llaços afectius i sobretot es genera un espai on CONVIVIM TOTS PLEGATS.

Els i les mestres som els que acompanyem als nens i nenes en tot moment, fem de moderadors/es en les converses pel que fa als torns de paraules i a l’escolta activa, creem expectatives i  provoquem incògnites que afavoreixen aprenentatges.

Així doncs, el cor de l’aula és un espai engrescador on es desperten tot un munt d’emocions, on es reafirmem llaços afectius i on s’escolta la nostra veu per poder expressar allò que pensem. Un espai per fer PINYA on tots i totes ens fem costat.