BibliTech: un nou impuls per a la nostra biblioteca escolar

La biblioteca del nostre centre necessitava un impuls. És per això que no hem deixat escapar l’oportunitat que ens ofereix Bibliotech, un projecte que té per objectiu reactivar, enriquir i reimaginar les biblioteques escolars, convertint-les en un espai on cultivar el gust per la lectura, però que també es puguin desenvolupar altres aprenentatges i les noves alfabetitzacions digitals i mediàtiques. A dia d’avui, l’Escola Marià Fortuny és un dels 15 centres referents a Catalunya del projecte Bibliotech.

El grup impulsor del projecte al nostre centre, format per l’Anna Lleonart, la Montse Arbonès i l’Àlex

Tena, realitza una formació amb sessions presencials i online per tal de dur a terme aquesta transformació de la biblioteca.

Actualment, algunes de les tasques que s’estan portant a terme són:

• Revisió, actualització i renovació del fons bibliogràfic.
  • Distribució de l’espai físic, buscant l’accessibilitat física i cognitiva.
  • Cartelleria indicant les seccions.
  • Un racó tecnològic.
  • Un petit aparador a l’entrada que anirà canviant mensualment.

Des de la nostra escola, apostem per un nou model de biblioteca escolar. Un obert, vibrant,  amb grans oportunitats de lectura, coneixement, art, tecnologia, creativitat, experimentació i sociacialització, on també tinguin cabuda les noves alfabetitzacions.

Aquesta transformació no seria possible sense la implicació de tot l’equip docent i professional del centre, així com de les famílies, que ja estan col·laborant en tasques com folrar i etiquetar llibres.

Estigueu atents i atentes, us seguirem informant!