ARRIVEDERCI ROMA ✈️​

Dia 1: diumenge 21 de gener del 2024.

Diumenge ens va portar un minibus a l’aeroport de Barcelona. L’avió el teníem a les 12:10, però havíem d’estar abans per facturar les maletes, etc. En arribar a Roma i baixar de l’avió vam trobar un lloc on dinar a l’aeroport. Després vam anar a comprar els bitllets de tren i de metro per arribar a l’hotel. Quan vam arribar vam descansar una mica i després vam anar a sopar pizza. Finalment vam fer el tancament amb els mestres, ens vam dutxar i per últim vam anar a dormir per preparar-se pel dia següent que havíem d’anar a l’escola.

Inés

Dia 2: dilluns 22 de gener del 2024.

Dilluns ens vam despertar i ens vam preparar per esmorzar. En acabar l’esmorzar vam anar a la parada d’autobús per anar a una escola. Era el primer dia!!! El nom de l’escola és Scuola Maria Ausiliatrice. En arribar ens vam adonar que l’escola és catòlica perquè hi ha monges, estàtues de la Verge, creus penjades a les parets etc… Ens van portar a una sala molt gran on hi havia nens i nenes de les nostres edats, ens van donar la benvinguda i ens van cantar i ens van ballar una cançó de benvinguda. Després ens van fer un recorregut per l’escola uns nens més grans perquè l’escola és a la vegada un institut. Ens van ensenyar el pati, el laboratori, el lloc on hi ha les classes, etc… En acabar el recorregut ens van dividir en dos grups de vuit: quatre de Santa Marina i quatre de Marià Fortuny per fer classes amb els nens de l’escola. Primer vam fer una classe, vam anar al pati i vam donar la nostra darrera classe de dilluns. Després vam agafar l’autobús per anar al Coliseu Romà! Allí ens vam trobar amb una guía turística, la Giulia, que també era mestra de l’escola. Ens va fer el recorregut en anglès, ens va dir moltes curiositats com què feien al coliseu, perquè està construït així, etc… En sortir vam anar al bus per anar a l’hotel a descansar, perquè clar, estàvem força cansats i després d’una estona vam anar a sopar. En acabar vam tornar a l’hotel, vam fer el tancament i vam anar a dormir. Per mi va ser un dia molt emocionant perquè vam veure una de les set meravelles del món: el Coliseu Romà!

Firdaous Belaid

Dia 3: dimarts 23 de gener del 2024.

El dimarts ens vam despertar a les 6:45 del matí, ens vam vestir i vam anar a esmorzar. L’esmorzar era des de les 7 fins les 9:30. Quan vam acabar d’esmorzar vam anar a agafar un autobús per anar a l’escola. Vam tardar uns 20 minuts en arribar a l’escola. Allí ens van dividir en diferents grups per anar a fer diferents classes. Després d’acabar les classes vam anar al pati a jugar. El seu pati durava 30 minuts com a la nostra escola. Els nens i nenes de l’escola de Marià Fortuny després vam fer tecnología. Al sortir de l’escola vam anar a dinar pizza!!

A la tarda vam fer un “Walking tour” en espanyol pel centre de la ciutat amb els nens i nenes italians, perquè ells aprenen castellà a l’escola també.

Al vespre vam anar a sopar i vam menjar pizza i espaguetis. En acabar vam anar a l’hotel per fer el tancament i a dormir.

Yasser

Dia 4: dimecres 24 de gener del 2024.

El dimecres ens vam aixecar, vam anar a esmorzar i després vam agafar l’autobús per anar cap a l’escola. En l’escola ens vam dividir en dos grups: grup 1 i grup 2; el grup 1 va fer Scratch i el grup 2 anglès. Després vam sortir al pati. Després del pati vam anar a una sala i vam fer un Kahoot de tot el que vam aprendre de l’escola i de Roma perquè era l’últim dia que hi érem a l’escola. Finalment, per celebrar-ho vam fer una graduació. Quan vam anar a sopar era l’aniversari de una mestra de l’escola de Pratdip i ho vam celebrar en un restaurant amb un sopar de gala. En acabar de sopar vam tornar a l’hotel, vam fer el tancament i vam anar a dormir.

Hafssa Ouattaine

Dia 5: dijous 25 de gener del 2024

Quan ens vam aixecar a les 6:00 – 6:30 vam cambiar-nos i després vam fer els llits. Després vam anar a esmorzar abaix al hotel. Després d’això com era el penúltim dia que estàvem a Roma, ja que el divendres seria quan agafèssim l’avió, vam anar a comprar els records per a les nostres families. Vam passejar per moltes botigues però va haver una específicament que em va agradar molt perque allí ens van deixar escollir una tasa per cada un dels nens i nenes. Després vam anar al Bioparco i al Planetario. Ens ho vam passar molt bé!

Izan

Dia 6: divendres 26 de gener del 2024.

El divendres ens havíem d’aixecar aviat per fer les maletes i després haviam d’anar a esmorzar. En acabar d’esmorzar vam anar a agafar el bus i vam anar a l’aeroport. Vam aprofitar per dinar allí; vam dinar pizza margarita!! Després de dinar vam pujar a l’avió i en arribar a Barcelona ens estava esperant el bus per marxar cap a Reus altra vegada. Allí ens estaven esperant les nostres famñilies. Va ser molt emocionant!!

Zakaria

Conclusió:

En Roma m’ho he passat molt bé! Vam agafar molts mitjans de transport: minibús, avió, tren, metro i autobús de línia. L’hotel em vam agradar molt, absolutament tot! El llit era molt còmode. A l’escola vam fer música, anglès, matemàtiques, laboratori, etc. I el menjar? Vam menjar molts tipus de pizzes: 4 formatges, margarita, carbonara i moltes més. Però el meu dia preferit va ser el dijous perquè vam poder comprar souvenirs!

Sohaib