Arribada a l’escola

La millor recepta pels primers dies; tranquil·litat, a poc a poc i molt d’amor. Aquest són els tres ingredients que omplen les aules, passadissos i tots els racons i raconets de l’escola Marià Fortuny.

El primers dies a l’escola, són molt importants, són moments on l’infant i les famílies creen vincles afectius amb les mestres i l’escola. Aquests vincles incideixen directament en els sentiments que l’escola desperta a l’infant més endavant. L’infant deixa el seu entorn de seguretat i comença una nova aventura amb persones que no coneix.

És important que les famílies tinguin confiança amb l’escola, és per això que aquestes s’han de sentir ben acollides. Ho fem obrint-los-hi les portes, respectant-les, escoltant-les, cuidant-les… Els infants encara que siguin petits capten aquestes sensacions.

Les petites i grans estones compartides, són durant les entrades diàries relaxades on les famílies acompanyen a l’infant fins a l’aula tot compartint aquesta estona de deixar les coses al seu lloc, despedint-se sense presses i tot dient-los-hi les paraules “passa-t’ho bé, després et vindré a buscar”, acompanyada per un petó.

Mentre l’infant ho necessita l’adult que l’acompanya pot entrar dins l’aula fins que un i l’altre estiguin preparats per marxar, llavors es diuen adéu.

Cada infant viu el procés de manera diferent, uns s’adapten el primer dia, però si plora o diu que no hi vol anar… és totalment normal, més tard o més d’hora s’adaptarà.