Dia de la pau

Dimarts dia 30 se celebrava el dia de la pau i la no violència a les escoles. Des de la nostra escola vam realitzar un seguit d’activitats per tal de gaudir de la jornada i sobretot per tal de fer una reflexió amb els nostres alumnes que pretenia assolir els següents objectius:
• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
• Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els    procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
• Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
• Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
• Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.
Les activitats no es van reduir només al propi dimarts sinó que ja des de la setmana passada des de les diferents aules es van començar a realitzar activitats. Us fem cinc cèntims de totes aquelles activitats que es van dur a terme a l’escola:
• Totes les classes i els mestres van participar en l’elaboració d’un Mannequin Challenge que van visionar el dimarts des de totes les aules.
• Els delegats i delegades de classe van redactar un manifest de la pau que van llegir davant de tots els alumnes el dimarts per la tarda.
• Des de les classes es van elaborar diferents manualitats en relació amb el tema de la pau.
• Tots els nens i nenes de l’escola van escriure un missatge de pau per enviar al món que van penjar el dimarts a la tanca d’escola.
• De manera col·lectiva vam pintar un mural al pati de l’escola. Per fer aquest mural vam comptar amb l’ajuda d’algunes famílies de l’escola a les quals volem aprofitar per agrair la seva col·laboració.
• Dimarts per la tarda vam pujar tots al pati de primària i entre tots vam fer els símbol de la pau, vam escoltar la lectura del manifest de la pau per part dels delegats, vam fer un enlairament de globus blancs com a símbol de pau i vam cantar tots plegats la cançó de la pau.
Des de l’escola fem una valoració molt positiva del a jornada. Omple d’esperança escoltar les reflexions que els nostres infants fan sobre la pau i creiem que cal plantar en els seus cors la llavor de la pau per tal d’intentar aconseguir un món millor.

“La pau comença amb un somriure”
(Teresa de Calcuta)