Apadrinament lector

Dins el projecte educatiu de la nostra escola, duem a terme una activitat molt engrescadora entre alumnes de diferents etapes educatives, concretament entre Educació Infantil, cinc anys, i Cicle Superior.

Aquesta activitat la duen a terme els alumnes de cinquè i els de p-5. Cada alumne de cinquè es padrí de lectura i d’ús de les noves tecnologies (tablets) d’un alumne de p-5.  Això significa que l’ha d’ajudar en el procés d’aprenentatge de la lectura, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir i a iniciar-se en l’ús de les tauletes digitals. Entre l’alumne padrí i el fillol s’estableix una relació afectiva, de col·laboració i aprenentatge.
Un dia a la setmana es troben i es fa una sessió de lectura. Les mestres proposen i revisen els llibres llegits.
En acabar de llegir el llibre els alumnes comenten el text i es fan preguntes i comentaris per tal de constatar la comprensió.
Per últim els alumnes de sisè han d’anotar en una fitxa el llibre llegit pels seus fillols i han d’observar l’evolució que fan al llarg de les sessions.

La valoració és molt positiva perquè es millora la convivència al centre. S’estableix un vincle emocional important i empàtic. Els padrins milloren en els seus aprenentatges d’estratègies comunicatives i traspàs d’informació i desenvolupament del codi i també en responsabilitat personal i ajuda més enllà de l’aula.  Els fillols milloren en les seves competències lingüístiques, i tenen la certesa que tenen un referent.

apadrinament