Història

L’escola Carles Buïgas, situada entre el barri de Canaletes i el del Turonet, va iniciar les seves activitats el curs 1974-1975, en un moment de creixement del municipi i amb un important augment de la seva població. Va ser inaugurada el dia 11 de novembre, diada de Sant Martí, festa patronal de Cerdanyola.

Aquell mateix any es van inaugurar dues escoles més al poble, l’escola Serraparera i l’escola Gorgs, que actualment és un institut. Cinc anys més tard, l’escola va canviar de nom i va passar a anomenar-se Escola Carles Buïgas, nom que ha mantingut fins a l’actualitat, en honor a l’arquitecte cerdanyolenc que va crear la famosa Font Màgica de Montjuïc.

El curs 2014-20015 l’escola va celebrar el 40è aniversari. Actualment ja en porta uns quants més!

En aquest ampli període de temps, l’escola ha anat canviant molt. Actualment té 400 alumnes, 3 aules d’educació infantil i 8 de primària. Ubicat a la vessant sud del Turonet, el centre compta amb diferents espais d’aprenentatge exteriors com l’hort, la pista de futbol o la de bàsquet, la zona dels troncs,… i interiors com la biblioteca, l’aula de psicomotricitat, la d’informàtica, la d’experimentació o el gimnàs, entre d’altres.

Es tracta d’un centre educatiu en el que cada cop més es treballa per projectes, utilitzant recursos innovadors i que s’ha anat adaptat als nous avenços, renovant- se i reinventant-se.