8M Dia Internacional de les Dones.

El passat 8 de març va ser el Dia Internacional de les Dones. Igualtat, respecte i coeducació són aspectes que es treballen constantment a la nostra escola, però en dies assenyalats com el 8M ens agrada fer-hi  èmfasi a partir de diferents propostes. A continuació us en fem cinc cèntims:

A P3, P4 i P5, els infants han fet un mural ple de mans liles estampades. Amb una mà blava i l’altra rosa, han obtingut la seva petjada lila. Han guarnit l’escola amb cintes liles i han parlat de les mares. Cada grup, a més,  ha fet una peça d’ un trencaclosques gegant amb les paraules “respecte”, “amor”, “llibertat”, “igualtat”, “lluita” i “educació”.

A Cicle Inicial, els infants han fet un escrit de les dones de la seva vida. També han reflexionat a partir d’ una pràctica en la que barrejaven el color blau i el rosa per obtenir el lila, color de la igualtat. S’ha  realitzat la lectura i debat del conte “Rosa Caramel”. Finalment, han debatut i reflexionat també sobre els estereotips dels oficis, esports, joguines…

A Cicle Mitjà, s’ ha treballat a partir de la lletra de la cançó MUJERES de la Julieta Venegas. També han realitzat una cerca d’ informació sobre dones que han canviat el món en diferents àmbits: artístic, científic, literari, etc i han realitzat una fitxa biogràfica acompanyada d’ un llaç lila, símbol de lluita pels drets i la igualtat de les dones.

A Cicle Superior, s’ha treballat per a visibilitzar aquelles dones, d’un temps passat o contemporani, a les quals han silenciat els seus mèrits, precisament per la seva condició de dona. En petit grup, han realitzat una fitxa que ha servit per a realitzar el mural de les Dones Ignorades. També han treballat la lletra de la cançó MUJERES de la Julieta Venegas així com reflexionat i debatut sobre el paper de la dona i els mites de l’amor romàntic que hem interioritzat a partir dels contes i pel·lícules infantils.

Per veure una mostra de les activitats que s’ han dut a terme al centre amb motiu del 8M, Dia Internacional de les Dones, cliqueu la imatge: