Jocs de pati

Què són?

Jocs de pati és una proposta d’activitats lúdiques per fer a l’hora del pati  a partir dels quals es treballen aspectes d’educació per a la convivència amb l’objectiu de millorar la dinàmica i la cohesió de grup mitjançant la pràctica de jocs cooperatius.

Aquesta proposta neix per part del professorat d’Educació Física i s’organitza amb la col·laboració de l’alumnat de 6è.

L’objectiu general és aprendre, dissenyar i desenvolupar reptes cooperatius a partir de diferents jocs al pati, fomentant la participació de la resta de nens i nenes de l’escola, adaptant les diferents activitats a les seves necessitats i possibilitats.

Objectius d’aprenentatge:

• Conèixer i comprendre les pròpies emocions i respectar les dels altres.
  • Aprendre a regular les pròpies emocions tot aplicant correctament les normes donades i d’aquesta manera respectar a la resta de companys i companyes i a un/a mateix/a.
  • Potenciar l’autoestima i la motivació personal.
  • Desenvolupar una major competència emocional en les relacions socials. L’alumnat ha de ser capaç de saber transmetre idees, consignes i fer-les motivadores, a més de saber discutir de forma enraonada sobre les diferents situacions sorgides durant la planificació del repte i la posada en pràctica.

Com s’organitzen?

L’alumnat  de 6è és l’encarregat de la realització dels reptes cooperatius. Els dimarts s’encarreguen 5 grups cooperatius de 6è A i els dijous, 5 grups cooperatius de 6è B. Prèviament, aquests reptes s’han dissenyat i desenvolupat a les àrees d’Educació en Valors, d’Informàtica i d’ Educació Física donant-li un caràcter  interdisciplinari a tota l’activitat.