Serveis digitals

L’Institut de Gurb utilitza els serveis digitals següents:

• Moodle. És l’entorn virtual d’aprenentatge que s’utilitza a tots els cursos. El professorat l’utilitza per compartir tota la informació de la matèria amb l’alumnat. També s’hi recullen les tasques i lliuraments de l’alumnat i s’utilitza per fer-los el retorn.

• Google Workspace. El centre té un compte de Google Workspace per a Centres Educatius que li proporciona eines d’emmagatzematge i edició col·laborativa de documents per a l’alumnat i professorat (Drive), comunicació (correu corporatiu per alumnat i professorat i Google Meet) i organització (calendari). El coordinador digital és l’encarregat de crear i gestionar els usuaris, i també s’encarrega del manteniment de la plataforma en general.

• iEduca. És el programa de gestió del centre, a través del qual es fa el control de l’assistència, les convocatòries i actes de les reunions i la gestió de les guàrdies. També s’hi troba tota la informació de contacte de l’alumnat i les famílies i l’historial que recull totes les actuacions que es duen a terme amb l’alumnat a nivell de tutoria individual. També es pot utilitzar per gestionar la disciplina, consultar horaris i reservar espais de reunió.

• App
      • TokApp: la plataforma de gestió conté una aplicació per al mòbil, l’iEduca Tokapp, que s’utilitza des de la coordinació de comunicació per enviar comunicacions instantànies a les famílies. Aquestes també poden consultar les faltes d’assistència, retards, incidències i faltes de materials dels seus fills/es.

• Llibres digitals
    • A la matèria de Ciències s’utilitza el llibre digital Science Bits com a eina de suport per a la realització d’exercicis pràctics i simulacions. L’eina permet la realització d’activitats en anglès.

• ePèrgam. És el programa que s’utilitza per a la catalogació dels llibres de la Biblioteca i que properament permetrà la gestió dels préstecs.

• Canva for education. Aquesta aplicació permet crear pòster digitals a l’alumnat i professorat. El centre hi està registrat i això dona els serveis de la versió Premium a tota la comunitat educativa.

• Nodes és la plataforma on s’allotja la pàgina web del centre. Pertany al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

• Xarxes socials. Per a la difusió de les activitats que es duen a terme al centre en el seu dia a dia s’utilitzen les xarxes socials següents:
    • Instagram (institutdegurb)
    • Facebook (Ins de Gurb)