Projecte De Font en Font

El projecte De Font en Font consisteix en la localització i reparació de diverses fonts en situació de deteriorament situades al municipi de Gurb, amb l’objectiu d’organitzar una cursa solidària. El recorregut de la cursa passa per les fonts reparades i els diners recaptats amb les inscripcions es destinen a la construcció de pous i dipòsits d’aigua a diferents poblacions de Ruanda.

De Font en Font s’emmarcava, en les primeres edicions, en la matèria d’Emprenedoria de 4t d’ESO, però actualment es realitza des del projecte Brics de l’àmbit social-artístic, també amb alumnat de 4t d’ESO.

Es tracta d’un projecte que permet vincular l’Educació Física amb projectes d’innovació educativa i social, contribuint de manera activa en la millora del nostre entorn, tant proper com llunyà. D’una banda, intervenim en el patrimoni del municipi (arranjant les fonts), però a la vegada també aconseguim millorar les condicions de vida dels ciutadans de Ruanda, facilitant l’abastiment d’aigua en diferents poblacions d’aquest país.

El projecte és eminentment pràctic i inclusiu, on tot l’alumnat contribueix de manera decisiva en uns o altres aspectes segons les seves fortaleses. La interdisciplinarietat del projecte resulta especialment innovadora, tenint en compte que vincula àmbits com l’educació física, l’emprenedoria i la cultura cívica i els valors, que rarament es treballen conjuntament.