Proves diagnòstiques de 3r

Del 5 al 16 de març els nens i nenes de 3r porten a terme les proves d’avaluació diagnòstica de primària centrades en les competències bàsiques del currículum. Aquestes proves estan elaborades i organitzades pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu. Tenen un caràcter orientador i formatiu per als centres. Avalua l’assoliment de la competència comunicativa lingüística i de la competència matemàtica al final del tercer curs de l’educació primària.
Per tal de proporcionar als centres un instrument homogeni de mesura, l’elaboració de les proves i les pautes per aplicar-les i corregir-les són externes. Però l’aplicació, la correcció i l’anàlisi de resultats són a càrrec de les mestres del centre.
L’escola organitza les proves diagnòstiques de 3r com una activitat més d’aula, on els nens i nenes no saben quan es fan a fi de trobar el moment idoni i que els resultats siguin significatius. Per l’escola són útils ja que et donen l’indicador i/o les pautes d’on hem d’incidir en la millora dels resultats del centre.
Més informació a la web del Departament d’Ensenyament