8M

El 8 de març, dia de la dona, es va celebrar a l’escola ahir, dia 7, en horari de matí i tarda. L’alumnat va poder participar en un taller de ball i també vam veure el documental Breathe. Aquí podeu veure el cartell informatiu per aquesta jornada.

My celebration is…

“My celebration is” is the second communicative learning situation from English 2 group. The main goal is to get information from a text related to a festivity/ celebration. Afterwards, the students create different posters about it. As learners of a foreign language, we know that we make some mistakes, but we are also proud of our posters, and we are happy to share them with you.

What is your favourite celebration? Would you like to share a typical celebration from your country?

Mini tertúlia al GESO

Avui a la classe de Castellà del GESO-1 hem estat fent una tertúlia a partir de la imatge que podeu veure en aquest article. A més, us deixem algunes de les reflexions que han sortit a classe.

“Cada persona tiene que hacer el esfuerzo para conseguir sus objetivos o frutos, no esperar a que le den o estar pidiendo”

“El árbol representa a un hombre cultivado y la oveja, a uno de aprovechado”

“La mayoría de la gente que tiene dinero es porque se aprovecha de los trabajadores más humildes”

“Una persona es la cura del otro”

“El árbol es un símbolo de evolución y la oveja, el del consumo e inutilidad”

Activitat infermeria

El darrer 22 de febrer vam rebre la visita de les estudiants d’Infermeria de la UAB. Aquí teniu la seva reflexió al final de la jornada.

La experiencia de ir al centro penitenciario de Brians 1 como parte de la asignatura de educación para la salud, me ha parecido muy interesante. Cuando llegamos al centro me impresionó mucho el protocolo de seguridad y como viven y estudian los internos.
Personalmente, me he enriquecido de esta experiencia. Me ha ayudado a hacer un cambio de mentalidad y tener una nueva visión de todo el ámbito penitenciario. El mayor aprendizaje que me llevo de esta actividad, es la importancia de no prejuzgar y valorar las cosas que tenemos. También, lo necesario que es buscar el sentido de la vida, ya que la vida puede dar giros inesperados en cualquier momento.
Toda la gente del centro fue muy amable y simpática con nosotros. Agradezco la oportunidad de poder haber realizado esta actividad como parte de mi formación como enfermera.

Moltes gràcies pel dia que ens vau oferir!

Els projectes de Competic

Aquest mes de gener l’alumnat de Competic 1 ha fet el Projecte final d’avaluació. En aquests projectes han hagut d’aplicar les competències que han treballat al llarg del quadrimestre: Cultura, participació i civisme digital, Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment, Tractament de la informació numèrica i Llista de reproducció. Han fet molt bona feina i la majoria ja s’han incorporat al curs de Competic2!

Us deixem una petita mostra dels projectes del nostre alumnat.

La natura ens visita

Dimarts 27 de febrer de 2024 vam tenir la visita de la comunicadora Rosa Vendrell. És una transmissora del fer, del pensar, del treballar, del viure del terme de Subirats.

És una oradora nata que gaudeix explicant les coses de la vida diària d’una part del Penedès (recollida del raïm, olives, refranys, cançons, imatges…) per fer-les extensibles a la resta del món.

Una dinamitzadora de Sant Pau d’Ordal que amb les seves paraules, la seva actitud i curiositat es fa universal per a tots i totes.

La seva experiència i els seus viatges els reflexa en les seves imatges i ens vol transmetre i vol que nosaltres ens contagiem de la seva passió per la vida. Gràcies Rosa.

El text argumentatiu a ACCÉS

Avui, a la classe de Llengua castellana per preparar les proves d’accés a CFGS hem estat treballant el text argumentatiu. Per tal de practicar la manera de proporcionar arguments acompanyats d’exemples i/o dades sòlides, hem intentat defensar allò pràcticament indefensable: LOS DINOSAURIOS JAMÁS HAN EXISTIDO.

Es tracta d’una activitat per veure que si escrivim bé i dominem les paraules i el seu sentit podem convèncer de tot a tothom (o gairebé 😉 ). Un company de classe que és molt artista també ens ha il·lustrat la sessió d’avui.

Ens hem partit en dos grups i hem creat dues presentacions amb arguments diferents. Aquí les podeu veure: GRUP 1 i GRUP 2.

Moltes gràcies a tothom!