Som mes sostenibles. Museu de la Pauma.

Dimarts, els alumnes de tercer d’ESO, dins del projecte “Som més sostenibles” i amb el suport del Fons Educatiu de Salou, van visitar el Museu de la Pauma, situat en un privilegiat paratge a la falda del massís dels Ports, a la localitat de Mas de Barberans.

En la visita-taller els alumnes van tenir l’ocasió de conèixer la tradició, la història i la importància de l’ús de les fibres vegetals a la vida quotidiana, la pagesia i la pesca de les nostres terres. A més, amb l’ajuda de dos artesanes, van aprendre a llatar, una tècnica bàsica per elaborar objectes artesanals amb pauma. La pauma, i la resta de fibres vegetals, són tradició, però també el nostre present i futur més sostenible.