CRÒNICA DEL PROJECTE ERASMUS. DIA 1

1r Dia Ceremonia de benvinguda de les delegacions del projecte Erasmus, Itàlia, Alemania, Lituania, Turquia i Gran Bretanya, on la directora ha rebut 3 professors i 3 alumnes de cada país, els quals ha lliurat regals del seu país.

L’ alumna  Ksenia Saprunova de 4t ESO A ha presentat el nostre institut  i la ciutat de Salou amb un powerpoint, també han participat altre alumnat fent un tour per ensenyar l’institut i explicar els projectes que es duen a terme. Mentre, a la biblioteca, els alumnes desxifraven les respostes d’ un joc sobre Salou amb el codi binari i també han participat amb ” ice breaking activities” per treballar amb un ambient més relaxat.

Els alumnes de cada país han presentat també les seves escoles i ciutats.

Tot seguit ha començat un taller de construcció d’un piano de fruites utilitzant plaques arduino on la melodia sortia de la conductivitat de les fruites. Ha estat molt interessant. Els alumnes de 3r d’ESO, Adrià Martínez i Danil  Tingaev han participat en el taller dels docents Joan Cid i  amb la coordinadora del projecte Exexente, Aïda Tapia. Han fet un esmorzar al jardí de l’institut on professors i alumnat han pogut intercanviar experiències i conèixer altres sistemes educatius. Han tornat al taller i a ritme de piano han marxat cap a la platja per fer el camí de ronda, després de dinar tots  junts davant el meravellós paratge de la Costa Daurada.  Han tingut tot el vespre per descansar, per demà estar preparats per visitar el Mare Nostrum, el supercomputador ubicat a Barcelona. També el visitaran alumnat de 1r de Batxillerat científic per tal d’animar-los a estudiar graus científics, un dels grans objectius de l’acreditació Erasmus obtinguda amb una durada de 6 anys.