TREBALLANT L’APRENENTATGE

El passat dimarts els alumnes de la matèria Psicologia van realitzar una activitat pràctica amb l’objectiu de treballar el procés d’aprenentatge a partir de l’assimilació i aplicació dels coneixements. Durant la sessió, van intentar resoldre diversos trencaclosques, artefactes i enigmes matemàtics. Tot i que al principi els hi va costar una mica, tothom va aconseguir resoldre’ls!

En primer lloc es van presentar els diferents materials i es va realitzar una mostra ràpida de com resoldre’ls. L’alumnat es va quedar impressionat, i de seguida va voler intentar provar-los. El principal problema va ser que no era tan fàcil com semblava a la demostració. Van necessitar uns minuts per fer-se amb el seu funcionament, però a poc a poc tots els alumnes van anar aconseguint trobar la solució.

Quan la majoria van aconseguir resoldre’ls, es van adonar que ja els podien solucionar en un parell de segons, quan abans van haver de necessitar més d’uns minuts.

Amb aquesta activitat dinàmica s’ha treballat la importància de la aplicació dels coneixements i no només la memòria, motivant l’alumnat fent-lo partícip del seu propi procés d’aprenentatge. Ho tornarem a repetir!