ALUMNAT DE 1r BATXILLERAT DE BIOMEDICINA ASSISTEIX A LA XERRADA SOBRE MEDICINA DE PRECISIÓ

Aquests divendres, 11 de novembre, els alumnes de 1r de batxillerat de l’optativa de biomedicina han assistit de forma virtual a la xerrada “Es poden fer medicaments a mida? Què és la medicina de precisió?”. La xerrada estava organitzada per Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), una institució multidisciplinària líder en investigació que englova set centres catalans de recerca.

En la sessió, l’alumnat ha pogut sentir de primerà mà com tres joves investigadors fan recerca bàsica per poder aplicar en realitzar medicaments personalitzats a les necessitats de pacients, i ho fan des de diverses àrees d’estudi com ara la genètica, la nanociència i les imatges moleculars.

No només han après sobre la recerca actual que fan, sinó que també aquests científics els han explicat una mica sobre la seva vida: què han estudiat per arribar on són ara, què els hi agrada fer en el temps lliure, …

Al final de la xerrada s’han pogut plantejar preguntes per resoldre dubtes o saber una mica més sobre alguns dels temes que s’han explicat.

Activitats com aquestes creiem que són molt important per a la motivació de l’alumnat cap als estudis científics. Qui sap si en el futur alguns dels conferenciants seran exalumnes del nostre centre!