L’equip directiu és l’òrgan executiu de govern del centre públic i les persones membres han de treballar coordinadament en l’exercici de les seves funcions. Correspon a les persones membres de l’equip directiu la gestió del projecte de direcció.
L’equip directiu del centre està format pel director o directora, que el presideix, el o la cap d’estudis, el secretari o secretària i la coordinació pedagògica.
EQUIP DIRECTIU |
||
Direcció |
Empar Llopis | *Perfil i trajectoria professional |
Cap d’estudis |
Esteve Salamero | *Perfil i trajectoria professional |
Coordinació pedagògica |
Robert Ardèvol | *Perfil i trajectoria professional |
Secretaria |
Rafi Ortega | *Perfil i trajectoria professional |
*Es publica aquesta informació d’acord amb Instrucció 2/2019 de transparència del Departament d’Educació. |
-
DIRECCIÓ
La direcció és màxim càrrec de governça del centre educatiu. S’encarrega de liderar el projecte educatiu i vetlla per la seva aplicació. És qui s’encarrega d’orientar, dirigir i supervisar les diferents activitats del centre, de garantir el compliment de les normes de convivència i d’adoptar les mesures disciplinàries corresponents. A més, té funcions de representació del centre. La direcció presideix els òrgans col·legiats del centre [Claustre i Consell Escolar] i ha de fomentar la participació de les famílies. També és el cap de personal de totes les persones que treballen en el centre.
Les seves funcions estan recollides a l’article 31.3 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius, i al capítol 2 del Decret 155/2010, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent.
-
CAP D’ESTUDIS
El o la cap d’estudis és qui s’ocupa de la coordinació i la planificació interna de l’institut. Les seves funcions estan recollides a l’article 32 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius i inclouen:
-
- Confeccionar els horaris.
- Vetllar per la convivència al centre.
- Responsabilitzar-se de la gestió dels currículums.
- Substituir la direcció quan escaigui.
- Coordina la Comissió pedagògica.
-
COORDINACIÓ PEDAGÒGICA
La coordinació pedagògica s’ocupa de l’acció tutorial, la planificació dels equips docents, i coordina les actuacions que es fan amb l’alumnat amb dificultats en l’aprenentatge o amb problemàtiques de tipus social. Les accions de coordinació docent queden establertes a l’article 40 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius.Entre d’altres, cal esmentar:
-
- Vetllar per la implentació del Pla d’acció tutorial mitjançant la coordinació de tutors de nivell.
- Coordinar la Comissió d’Atenció a la Diversitat.
- Supervisar les adequacions curriculars i plans individuals.
- Centralitzar les recomanacions de llibres de text i material educatiu.
- Impulsar l’aplicació de les innovacions educatives i la formació continuada del professorat.
- Coordinar les sortides de grups d’alumnes.
-
SECRETARIA
El secretari o la secretària es reponsabilitza i s’ocupa dels aspectes, administratius, econòmics, de serveis i manteniment; així com el control del personal d’administració i serveis.
Les seves atribucions estan recollides a l’article 33 del Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius i inclouen:
- La secretaria del claustre i del consell escolar del centre.
- Coordinar el personal d’aministració i seveis, així com les tasques administratives.
- Elaborar el pressupost econòmic i vetllar per la seva correcta aplicació.
- Supervisar les certificacions administratives i els processos de preinscripció i matrícula.
- Custodiar els expedients acadèmics i els documents del centre.
- Realitzar l’inventari del centre.
- Coordinar els equips de manteniment i neteja.