Punt i final a Connectant Mons

 

Benvolguts alumnes, us passo un tros de l’últim correu de Connectant Mons. Ens acomiadem fins a l’any vinent. Espero que us hagi agradat la proposta i us hagi ajudat a reflexionar.

Hola,

En primer lloc agrair-vos moltíssim la participació en l’acció simbòlica que us vam proposar per al Dia de la Terra. Tot i la complexitat del moment, el vostre alumnat ha participat activament i ha realitzat uns Arbres de vida fantàstics que podeu veure en aquest enllaç al BLOG

 

XVIè Certamen de Lectura en Veu Alta

La setzena edició del Certamen de lectura en veu alta, a la qual estàvem inscrits com en anteriors cursos, va quedar cancel·lada definitivament per causa del covid19 el passat 12 de març.
El Certamen és una experiència educativa que té com a objectiu fomentar la lectura entre els escolars i per tal de mantenir l’essència, des del Grup Enciclopèdia i el Departament d’Educació ens van proposar tirar endavant un format del Certamen en confinament: #acasallegimenveualta .
Així doncs vam demanar a qui ens havia de representar, Eudald Santanach (ESO1C) i a l’alumna que l’hauria de substituir en cas necessari, Jana Torralba (ESO 1C), que ens fessin arribar uns vídeos llegint en veu alta, per tal de poder-los penjar en un Drive que els organitzadors ens van oferir.

L’organització té intenció de penjar els vídeos en un canal públic de Youtube i fer-los  córrer per xarxes i, si pot ser, premsa. Es tracta de fer una mostra de lectura que tingui un bon ressò.

Entre tots els centres participants faran un sorteig de deu lots de llibres (un per cada Servei Territorial) i  ens faran arribar uns diplomes digitals per a l’Eudald i la Jana. Gràcies nois!!

Si voleu veure les lectures que han fet la Jana i l’Eudald, les teniu aquí

Canal de Youtube del Certamen

PREMI SAMBORI DE LA DEMARCACIÓ DE BARCELONA

L’alumna Noa Moras Cano va quedar finalista en segon lloc en el Premi Sambori pel seu text “T’espero a la Lluna”. Malauradament no va poder recollir el diploma durant la Festa Sambori, prevista per al 17 de març al Teatre de Sarrià, pel tancament dels centres i l’activació de la prealerta del Pla de Protecció Civil de Catalunya per part del Govern, arran del coronavirus.

Això no va treure que féssim  arribar la nostra enhorabona a l’alumna i la família i que publiquem el seu escrit a la nostra pàgina web.

Felicitats Noa!

Més informació…

 

Tutoria de 2n d’ESO: taller sobre violències masclistes

Abans del confinament l’alumnat de 2n d’ESO va participar en un taller sobre violència masclista a l’institut relacionat amb la lectura de llengua i literatura catalana Xènia, estimar no fa mal. L’alumnat de 4t d’ESO va realitzar el mateix taller des la matèria de Cultura i valors.

En el taller van poder expressar les seves opinions i coneixements sobre el tema a partir de diferents activitats com debats, visionats de vídeos, pluja d’idees, etc.

Llegeix més»

Música 1r d’ESO: aprenem a fer esquemes

Aprofitant que a la matèria de música de 1r d’ESO hem estat treballant la veu, hem après com fer un esquema que sigui un resum molt visual del tema tractat. És una eina transversal que servirà a l’alumnat de 1r per a totes les matèries.

A continuació us presentem una mostra de cada grup (Si cliqueu la imatge es fa més gran):

 

T’Estiu molt: Activitats de Vacances d’Estiu (Inscripció)

Com cada any, ens fem ressò de la campanya d’Activitats de Vacances d’Estiu.

Les inscripcions a totes les activitats de vacances d’estiu per a infants i adolescents es fan aquest any des de casa per la situació d’excepcionalitat ocasionada per la Covid-19. També les sol·licituds d’ajuts. Més informació

L’oferta d’activitats de la campanya de vacances d’estiu està subjecta a l’evolució de la crisi de la Covid-19 i a les indicacions de les autoritats sanitàries al respecte.

Aquí teniu l’enllaç de la campanya T’Estiu Molt.

Per Sant Jordi, “obrim les finestres”

Sant Jordi: llibres en xarxa omplirà demà les xarxes socials de recomanacions literàries en la veu d’una seixantena d’autores i bibliotecàries.

Llegeix més»

Música de primer d’ESO: cançó i poesia

Al classroom de música de 1r d’ESO hem treballat la relació entre música i poesia centrant-nos en la cançó i en poetes que escriuen en català o en castellà.
Aquí teniu una mostra de les cançons trobades.
Esperem que us alegri aquest Sant Jordi confinat tan estrany!

E1 A
Joan Bonalde: Joc d’aigua. Josep Carner. Dolors Laffite
Pablo Caballero: Cantares. Antonio Machado. Joan Manuel Serrat
Víctor Castro: Ciudad sin sueño Federico García Lorca. Enrique Morente y Lagartija Nick
Arnau Martínez: La saeta Antonio Machado. Joan Manel Serrat.
Georgina Martínez: Las Moscas. Antonio Machado. Joan Manuel Serrat
 Iván Olmedo: Anem. Jacint Verdaguer. Roger Mas
Yara Prieto: El olmo seco. Antonio Machado Joan Manuel Serrat

Llegeix més»

Recomanacions de lectures per a Sant Jordi 2020. Sant Jordi a casa!

Aquest és un Sant Jordi diferent. Normalment és un dia que es celebra a l’aire lliure, però aquest any el celebrarem des de casa i des dels balcons.
Sempre hi ha moments per llegir, però especialment aquests temps de confinament són un bon moment de fruir de lectures, per aquest motiu la biblioteca del Pla us ofereix una selecció de lectures recomanades:

Marta Cervelló i Sara Garcia guanyen el concurs de #memes de la Fundació Adsis

 

Els alumnes de 3rESO durant aquests dies de confinament han participat en un concurs de #memes convocat per la Fundació Adsis sobre la justícia alimentària i com el model que impera en la nostra societat fa que estiguem abocats a un futur totalment desequilibrat i insostenible. Dues alumnes del nostre Institut: Marta Cervelló i Sara Garcia han guanyat el segon i el tercer premi.

Llegeix més»

CARTES amb COR. Educació i Sanitat bateguem juntes

Animem l’alumnat del Josep Pla a participar en aquesta iniciativa del Consell Escolar de Catalunya per oferir una mica de suport emocional a les persones que treballen o estan ingressades en els Hospitals en aquests moments.

“Aquesta és una iniciativa que neix en unes circumstàncies molt especials i en uns moments molt difícils per a tothom.  Volem que les nenes i nens de totes les Escoles i que les noies i els nois dels instituts de Catalunya, des d’Infantil fins a Cicles formatius, passant per la Primària, l’ESO i el Batxillerat envieu dibuixos, poemes, vídeos, cartes als Hospitals de Catalunya per a les persones que ara hi ha ingressades en els nostres hospitals i per a tot el nostre increïble personal sanitari.”

Teniu tota la informació en aquest enllaç.

Club d’escacs

Hem creat un club d’escacs per a tots els alumnes del nostre institut. Has d’entrar al classroom Club d’Escacs. El codi és:  uzmosvd.

Un cop que estiguis inscrit t’anirem donant instruccions. La intenció és organitzar torneigs interns entre alumnes i proporcionar activitats d’escacs.

A què esperes per apuntar-t’hi? 

Recursos digitals lúdics

Durant aquests primers dies de confinament són múltiples les propostes i recursos sorgits. A continuació repassarem algunes d’aquestes propostes.

Educació:

Des d’un punt de vista educatiu, el nostre alumnat compte amb les tasques que els professors hem programat, però a més té a la seva disposició totes les activitats de la plataforma EDU365, del Departament d’Educació, i la Xarxa de recursos educatius en obert Procomún, creada pel Ministeri d’Educació, dos espais ideals per aprofundir en els diferents temes de les matèries cursades.

Lectures:

Durant aquests dies podem aprofitar per continuar treballant l’hàbit lector. Si us heu quedat sense lectures, eBiblio és un servei de préstecs de llibres electrònics del Ministeri de Cultura i Esport, que et permet llegir en qualsevol dispositiu: llibres electrònics, ordinador, tablet, mòbil, registrant-te amb el teu carnet de la biblioteca. Pels que no tenen aquest carnet, Amazon ofereix alguns llibres del seu catàleg gratuïtament (només es poden llegir amb Kindle) i a Gutenberg.org es poden trobar 60.000 llibres electrònics de domini públic, la major part en anglès, però també en castellà, disponibles en diversos formats. Si el que et falten són idees sobre què llegir, el club de lectura creat per La vecina rubia, Club de lectura con brilli brilli, et pot ajudar.

A més, el grup Harper ha posat a disposició del públic de manera gratuïta i online totes les seves revistes: Harper’s Bazaar, Elle, Cosmopolitan, Esquire, Diez Minutos

Cinema, sèries, documentals…:

Amb el carnet de la biblioteca es pot accedir al catàleg de eFilm, una plataforma creada pel servei públic Infobibliotecas, on podreu trobar un servei de préstec similar al de Netflix o HBO.

Teatre i música:

Sota el lema #TheShowMustGoOn el Teatre Lliure llança una sèrie de continguts en línia accessibles des de les xarxes socials. #LliureAlSofa emetrà a YouTube èxits de temporades passades. El Centre Dramàtic Nacional (CDN) també ha posat a disposició el seu arxiu d’obres clàssiques i contemporànies i llança una bateria de propostes i obres per gaudir no només d’obres de teatre.

A nivell musical són innombrables els concerts que s’estan realitzant en streaming a través de les xarxes socials, el artistes són qui emeten en directe en els seus perfils; una iniciativa que es va encetar el cap de setmana amb el festival #Yomequedoencasa i que sens dubte continuarà al llarg d’aquests dies.

Museus:

Els principals museus del món han obert les seves portes al ciberespai perquè puguem seguir gaudint de l’art des de les nostres cases. Destaquem el Museu Nacional de Catalunya, el Museu del Prado, Gallerie Degli Ufizzi (Florència), Museu Vaticà  (Roma), Museu Arqueològic (Atenes), Museu Louvre (París), Museu Britànic (Londres) o National Art Gallery (Washington), d’entre altres, a més de l’eina Google Arts and Culture.

Hàbits de vida saludable:

Des de l’Institut Josep Pla fomentem els hàbits de vida saludables, una bona alimentació i activitat física són claus per al desenvolupament personal. És fonamental, per tant, seguir aquests dies la dieta mediterrània i realitzar exercici. Són moltes les plataformes que ofereixen de manera gratuïta rutines de fitness, ioga, pilates, etc… ara més que mai hem d’intentar complir la premissa mens sana in corpore sano.

Optativa de cuina

Els alumnes de 2n realitzem una optativa de cuina. Hem après a fer diferents receptes, les hem cuinat i després ens ho hem menjat tot junts. Alguns exemples de les receptes que hem fet són: patís de pastanaga, mini pizzes de carbassó, truita de patates xips, gaspatxo de préssec, gelat de fruites, magdalenes de tonyina, batut de Nadal, panellets, crema de maduixes, batut de mango, etc.

Ens ho hem passat molt bé!!