PREINSCRIPCIÓ ESO

enllaç

Aquí trobareu tota la informació rellevant sobre la preinscripció per l’alumnat d’Educació Secundària Obligatòria.

• Publicació del nombre de places escolars per centre i curs: 5 de març de 2024.

Ja s’ha fet pública l’oferta inicial de places del nostre centre. Podeu consultar aquest enllaç.

• Presentació de sol·licituds de la preinscripció: del 8 al 20 de març de 2024.

Totes les sol·licituds que es presentin fora d’aquest termini perdran qualsevol prioritat a l’hora d’obtenir la plaça. Cal presentar la sol·licitud i adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui.

• Publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional: 17 d’abril de 2024.

En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem, segons les dades, els criteris de prioritat que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Podeu consultar aquest enllaç

• Termini de reclamació de la puntuació provisional: del 17 al 22 d’abril de 2024.

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions).

• Publicació de la llista de sol·licituds un cop resoltes les reclamacions: 25 d’abril de 2024.

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista de sol·licituds amb la puntuació definitiva i el número de desempat corresponent. Podeu consultar aquest enllaç

• Sorteig del número de desempat: 30 d’abril de 2024 (a les 11 h).

Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud. Aquest tràmit es farà als serveis centrals del Departament d’Educació (Via Augusta, 202-226, Barcelona).

• Publicació de la llista ordenada: 2 de maig de 2024.

Després del sorteig, s’elabora la llista de sol·licituds per a l’assignació de places. Per fer aquesta llista, en primer lloc, es té en compte les adscripcions, després la puntuació de criteris prioritaris, de més a menys, i en cas d’empat primer la puntuació pels criteris complementaris i després el número de desempat.

• Període d’ampliació de peticions per a les sol·licituds de preinscripció sense assignació (assignació d’ofici):

a) NEE B: 14 i 15 de maig de 2024.

b) Ordinàries: del 29 de maig al 31 de maig de 2024.

Si no s’ha obtingut cap plaça en els centres demanats i es tracta de sol·licituds per a 1r d’ESO, es poden ampliar les peticions originals i demanar places en centres que en tinguin de disponibles, un cop feta la primera fase d’assignació de places.

• Oferta final de places escolars: 7 de juny de 2024.

Publicació del nombre definitiu de places escolars per centre i curs que és el que s’utilitza per a l’assignació de places.

• Publicació de les llistes d’alumnes admesos i, si escau, de la llista d’espera: 10 de juny de 2024.

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.

• Matrícula: del 18 al 26 de juny de 2024.

Un cop s’ha publicat la llista final d’alumnes admesos en cada centre, comença el període de matriculació dels preinscrits amb plaça assignada.

Per a informació més detallada, podeu consultar el següent enllaç.