Com treballem (PEC)

En el nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC) detallem quin son els nostres objectius i el nostre tarannà com a centre educatiu. Aquests són alguns dels punts més rellevants:

• Acompanyem: Educarem en un entorn agradable, on l’alumnat se senti acollit i escoltat per tothom que l’envolta.
  • Assoliment de competències: Extraurem el millor de cada alumne, garantint que pot assolir les competències necessàries per tenir èxit en els seus futurs reptes acadèmics, professionals i personals.
  • Educació personalitzada: Oferirem a cada alumne les eines que necessiti per poder avançar en el seu creixement individual, desenvoluparem la seva creativitat i l’orientarem en l’elecció del seu itinerari formatiu.
  • Esforç, responsabilitat, respecte i solidaritat: Promourem entre l’alumnat els valors de l’esforç, la responsabilitat, el respecte i la solidaritat així com difondrem els ideals d’un món més just i la protecció del medi ambient.
  • Implicació i participació: Els joves de seguida sentiran que formen part del centre, i estimularem la seva participació en les iniciatives per a la seva millora i la seva implicació en accions solidàries, celebracions de festes, activitats culturals o esportives, etc.

Eixos destacats

• Acollida i acció tutorial integral: Acollim als alumnes i vetllem pel seu creixement personal i el seu desenvolupament com a ciutadans del futur.
  • Atenció a la diversitat: Som un centre educatiu inclusiu i donem resposta a tots els alumnes segons les seves necessitats i característiques amb l’objectiu de l’assoliment de les competències i el de la motivació per al seu progrés personal.
  • Metodologies diverses i excel·lència: Ens esforcem per avançar amb nous projectes educatius i oferir la millor metodologia i la més adient per a cada grup i cada matèria, posant la tecnologia al servei de l’educació.
  • Èmfasi en la lectura i les llengües: El pla lector és una eina essencial per a facilitar a l’alumnat la millora de la seva competència lectora i per a estimular el gust per la literatura. Oferim matèries en llengua estrangera, i experiències d’aprenentatge de llengües en immersió i en intercanvis lingüístics i projectes europeus.
  • Formació integral, valors, salut, medi ambient, cultura esforç i responsabilitat: Transmetem la cultura dels valors a través de projectes com els d’Aprenentatge i Servei Comunitari, Escoles + Sostenibles, Projecte de menjador, així com des de les tutories i les assemblees d’alumnes.

Formació acadèmica:

• Franja de projectes de 4 hores a 1r i 2n d’ESO.
  • Pla de lectura en tots els cursos (activitat diària a l’aula de 30 min).
  • Grups reduïts i flexibles de reforç a les matèries instrumentals.
  • Segona llengua estrangera Francès a tota l’ESO.
  • Emprenedoria en anglès (Escola Emprenedors).
  • Ús de l’anglès com a llengua vehicular en activitats de diverses matèries d’ESO.
  • Participació en mostres, fòrums i concursos.

Creixement personal:

• Traspàs i col·laboració amb les escoles de primària.
  • Tutoria entre iguals.
  • Tutoria en petit grup (programa Escolta’m).
  • Programes de Salut dins l’acció tutorial i atenció emocional individualitzada (programa Konsulta’m).
  • Projecte Apropa’t (amb la Fundació ADSIS; per a l’Aprenentatge i servei comunitari).
  • Projecte Escoles + Sostenibles.
  • Activitats d’orientació de final d’etapa.