Escoles sostenibles

Escoles Sostenibles

Treballem l’Hort i el jardí: per la salut, per la felicitat, pel nostre aire i pel canvi climàtic!

Aquí trobareu el resum del projecte i el projecte oficial del curs d’enguany per si voleu obtenir la totalitat de la informació.

Quins objectius d’aprenentatge ens plantegem aconseguir?

1. dia-mundial-del-medio-ambiente-2014-img_que_es_el_dia_mundial_del_medio_ambiente_y_como_celebrarlo_6940_origQue els alumnes aprenguin que cultivar verdures i hortalisses ECO i de km 0 i consumir-les té molts beneficis per a la seva salut.
  2. Que experimentin que fer treball a l’hort a l’aire lliure és un bon exercici físic que té avantatges per la salut.
  3. Que els alumnes coneguin que treballar a l’aire lliure, a l’hort i al jardí, aporta una connexió amb la natura i ens aporta felicitat, benestar i pau interior.
  4. Que els alumnes aprenguin els noms de les principals plantes cultivades a l’hort i al jardí, per millorar el coneixement del món natural, el respecte i, per tant, la cura i valoració de la natura.
  5. Que els alumnes aprenguin que el fet de cultivar l’hort i tenir una bona coberta verda pot ajudar a millorar la qualitat de l’aire de la nostra ciutat i que ho relacionin amb una capacitat d’absorció de CO₂, per part de les plantes, la qual cosa disminueix l’efecte hivernacle antròpic.
  6. Que aprenguin a fer queixes i propostes a l’administració, per pal·liar la contaminació, com a consumidors i ciutadans.

Descripció dels processos i les accions projectades

1. Recollir, rentar i prendre verdures fresques recentment collides ECO i km 0 i introduir-les a l’esmorzar dels alumnes, per millorar la seva salut.
  2. Fer tasques a l’hort i jardí, duent a terme activitat física, com regar, llaurar, fer tasques de jardineria, adobar, etc. També s’inclou fer caminades i passejos pels jardins locals del nostre barri.
  3. Fer accions de relaxació, conscienciació i meditació en les nostres zones verdes, per sentir la connexió amb la natura i sentir la pau, el respecte per la natura i conseqüentment la felicitat.
  4. Fer estudi botànic d’identificació de les principals plantes per poder identificar-les, amb ajuda de guies botàniques, suport del professorat, i finalment, elaborar etiquetes identificatives, per tal de crear un petit jardí botànic al centre (una petita col·lecció botànica), i així difondre aquest coneixement a la resta d’alumnes i professorat i altre personal PAS.
  5. Dur a terme una anàlisi de la qualitat de l’aire a la zona de l’hort o potser altres zones al voltant del centre, per comprovar el seu estat i poder extreure conclusions en relació amb la contaminació i el canvi climàtic.

Quines millores volem aconseguir en el centre?

1. Volem millorar els espais verds de l’hort, en extensió i en biodiversitat.
  2. Millorar la salut dels alumnes: física i mental. Així com la felicitat i l’equilibri emocional.
  3. Millorar la qualitat de l’aire que respirem a l’INS Josep Pla, mitjançant el control i mesura dels paràmetres contaminants.
  4. Volem donar als alumnes la capacitat de millorar com a ciutadans i consumidors responsables, confiats de què amb les seves accions individuals, poden lluitar per fer grans canvis i millorar el nostre entorn, barri, ciutat i món.