Orientació batxillerat

orientacion-vocacional-1

Recull de recursos d’orientació per a l’alumnat de batxillerat

informatA la web de l’Ajuntament Informa’t hi ha diferents apartats útils per a l’orientació sobre els estudis postobligatoris:
Orientador@ virtual
Videos xerrades tria via (CF / Universitat): en aquests vídeos s’expliquen diverses famílies professionals d’alguns Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior i Estudis Universitaris, per part dels ponents participants en la Campanya Tria Via.

univWeb de la Generalitat sobre les universitats catalanes

A la web Jove.cat / Educació i formació / Estudiar a la universitat hi ha informació sobre els requisits per accedir a la universitat, centres universitaris, estudis, beques i ajuts.

La pàgina web Què i per què estudiar a les universitats catalanes? (QPQ) posa a l’abast de l’alumnat la informació i les eines necessàries per planificar el seu futur acadèmic. Es troben totes les dades permanentment actualitzades dels estudis oficials de grau i màster universitari que s’imparteixen a Catalunya. També hi ha un simulador de notes per calcular, d’una forma aproximada, la nota d’admissió, per a cadascun dels estudis de grau. Es pot rebre informació puntual a través de la pàgina de Facebook i del perfil de Twitter d’Universitats.
Si es vol accedir a un grau des d’un CFGS, des d’aquesta web es pot consultar quins graus tenen accés des de cada CFGS.

Jornades de portes obertes a les universitats públiques

visites-campusUniversitat de Barcelona (UB)
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)
Universitat Pompeu Fabra (UPF)

Informació sobre les PAU

pau_1Web de la Generalitat amb informació sobre les PAU
Quadre de ponderacions de 2020 (per alumnat que cursa 2n Batxillerat el curs 2019-2020)

Quadre de ponderacions de 2021 (per alumnat que cursa 1r Batxillerat el curs 2019-2020)

Notes de tall 2019
Matriculació / lloc PAU: accesnet

Preinscripció a les universitats catalanes

accesnetWeb de la Generalitat amb informació sobre la preinscripció universitària
Accesnet: web per realitzar la preinscripció telemàtica a la universitat.

cfgm_sDepartament d’Ensenyament: Estudiar a Catalunya. Formació Professional
Formació professional. Grau mitjà: Guia informativa (Darrera revisió gener 2020. PDF)
Formació professional. Grau superior: Guia informativa (Darrera revisió gener 2020. PDF)
Formació professional. Cicles formatius per famílies professionals
Formació professional dual
Les famílies professionals (Consorci d’Educació de Barcelona)
Fundació BCN. Formació Professional. Web amb molta informació sobre la formació professional i una guia que es renova cada any on es troba tota la informació sobre Barcelona

acces_cfgsLa prova d’accés als Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) s’adreça a les persones que volen accedir a un cicle formatiu de grau superior de formació professional, però no tenen el títol de batxillerat (o equivalent).
Per presentar-se a la prova cal haver complert els 19 anys o complir-los durant l’any en què es fa la prova.
La convocatòria es publica en començar l’any i la prova té lloc durant el mes de maig, abans que comenci la preinscripció als centres de formació professional.

Informació sobre al prova d’accés de CFGM
Informació sobre la prova d’accés de CFGS

La web Estudiar a Catalunya completa la informació anterior amb l’explicació sobre els cursos per preparar les proves d’accés.