Tutoria de 2n d’ESO: taller sobre violències masclistes

Abans del confinament l’alumnat de 2n d’ESO va participar en un taller sobre violència masclista a l’institut relacionat amb la lectura de llengua i literatura catalana Xènia, estimar no fa mal. L’alumnat de 4t d’ESO va realitzar el mateix taller des la matèria de Cultura i valors.

En el taller van poder expressar les seves opinions i coneixements sobre el tema a partir de diferents activitats com debats, visionats de vídeos, pluja d’idees, etc.

Des de tutoria, vam continuar treballant aquesta problemàtica social. De fet, tenint en compte la importància i repercussió de les xarxes socials, els alumnes es van posar d’acord per elaborar diferents twitts i hashtags relacionats amb el tema.

Us  mostrem algunes de les propostes:

#SenseEsteriotips
-L’amor no segueix una norma, l’amor no té génere.
-Tinc el cabell curt, no porto arracades i vaig amb texans. Sóc un noi?
-El teu sexe biològic no marca la teva identitat.

#violencialesxarxesocials
La nova manera d’assetjar les minories.
Les xarxes socials no són bones, ni dolentes; cal fer un bon ús.
No hem de fer a les xarxes socials el que no fem a la vida real.

#AixoNoesAmor
-Si diu que ho fa perquè t’estima, realment no t’estima.
-No tens dret a tractar a la teva parella com un objecte.
-No pegues si estimes. Un cop de puny no és un signe d’amor.

#noesno
-A les persones se les ha de respectar; si diuen no, és no.
-No som objectes.
-No a la violència masclista.

I us deixem unes imatges dels tallers que, a més, van coincidir amb l’exposició de la biblioteca sobre el nou fons sobre coeducació: