Llengües estrangeres

llengues-estrangeres

Creiem que les LLENGÜES ESTRANGERES són vitals en un món globalitzat i apostem per iniciatives que en potenciïn l’aprenentatge.

El francès s’ofereix com a segona llengua estrangera en tota l’etapa de l’ESO. Es pot triar com a optativa quadrimestral a 1r d’ESO i com a optativa anual a 2n i 3r d’ESO (2 hores setmanals) i a 4t d’ESO (3 hores setmanals).

Pel que fa a l’anglès el centre té diversos projectes en marxa:

• A 3r d’ESO s’ofereix la matèria optativa d’Emprenedoria en anglès, on l’alumnat, en grups, crea un projecte d’empresa i el presenta en anglès.
  • Durant els cursos 2015-2016 i 2016-2017 l’institut va formar part del Grup d’Experimentació pel Plurilingüisme (GEP) i en aquest marc es van treballar alguns temes de certes matèries en anglès mitjançant la metodologia del treball per projectes. Podeu veure els projectes del GEP del curs 2016-17 al blog de projectes de la nostra web. Alguns d’aquests projectes i altres de semblants es continuen impartint.

• Actualment, l’institut forma part d’un projecte Erasmus + KA2 From Good to Perfect (Aus gut wird perfekt – Wir gründen eine europäische AG) juntament amb 4 centres d’educació secundària de diferents països europeus:
    • Tallinna 21. Kool (Tallin, Estònia),
    • IIS Isa Conti Eller Vainicher (Lipari, Illes eòlies, Itàlia),
    • Vuosaaren Lukio (Helsinki, Finlàndia) i
    • Berufliche Oberschule Erding (Erding, Alemanya).

L’alumnat participant fa un treball previ al nostre centre i després fa un viatge d’una setmana a un dels nodes, on és allotjat per una família amfitriona, fa visites culturals a la ciutat d’acollida i treballa en conjunt amb alumnat dels altres països.  El projecte havia de dur-se a terme durant el binomi 19-21, però la pandèmia va interrompre’l quan només s’havia pogut fer el viatge a Tallin. Des de l’organització de l’Erasmus + es va allargar el termini i la previsió actual és reprendre el programa el curs 21-22 amb alumnat de 1r de Batxillerat.