Visita dels alumnes de 1r ADF a l’empresa AKO

El passat dilluns 26 de novembre, els nostres alumnes de 1r curs del cicle de Tècnic Superior d’Administració i Finances, van fer una interessant visita a l’empresa AKO, capdavantera  en el sector de l’electromecànica.

A la visita a AKO, a la seu de Sant Pere de Ribes, els alumnes van poder gaudir d’un recorregut per  les seves modernitzades instal·lacions.

Amb més de 100 empleats, Ako és una empresa de més de 40 anys d’història que s’ha transformat, evolucionat, internacionalitzat i modernitzat fins a posicionar-se com una de les empreses més innovadores en els seu sector. És per aquest motiu que Ako ha rebut aquest any 3 premis, un d’ells a la innovació.

Ako, està molt present a les nostres vides amb l’enginyeria, fabricació i distribució de productes de refrigeració industrial i fonamenta la seva fortalesa en quatre pilars: les persones, l’expansió internacional, les relacions amb els seus partners i clients i la creació de productes innovadors.

Aquesta visita es mostra com una gran oportunitat de vincle entre les empreses del territori i la formació professional.

Els alumnes van ser guiats pel propi responsable de RRHH i la responsable d´Administració i Finances. Durant les dues hores de visita, van descobrir uns espais que conviden a l’enginyeria, la creativitat i a la col·laboració amb la creació d’un bon clima laboral basat en les persones.

La visita els va endinsar, no només pels departaments administratius i financers, sinó també pel propi “core” dels tallers d’enginyeria i d’electrònica on homes i dones fabriquen productes innovadors amb tecnologia patentada.

També van poder descobrir un innovador sistema logístic que optimitza l’espai i que forma part de la fórmula d’èxit d’aquesta empresa internacionalitzada. Van visitar un petit museu que avala una gran història.

Finalment, a la gran sala de rebuda, els alumnes van tenir l’oportunitat  de formular preguntes sobre gestió, comunicació, logística i internacionalització que van desvetllar el gran interès que els va despertar la visita.

Els alumnes, sense cap dubte, van poder veure contrastats molts dels continguts apresos a les diferents matèries que estudien al Cicle Formatiu.

Tot un esdeveniment pels nostres alumnes el descobrir, a la nostra pròpia comarca, una empresa capdavantera en el seu sector.