Proves per obtenir el graduat en ESO (alumnes que no l’han obtingut en finalitzar l’etapa)

Els alumnes que no obtenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) en finalitzar l’etapa es poden presentar a les proves que el mes de març de cada any organitzen els centres educatius; a cada centre es constitueix una junta d’avaluació formada per professors de quart d’ESO i presidida pel cap d’estudis.

Es poden presentar a la prova les persones que compleixen els requisits següents:

1. Tenir 18 anys o complir-los dins l’any natural de la prova. També s’hi poden presentar amb 17 anys o complir-los dins l’any natural de la prova si es troben en alguna d’aquestes situacions (cal presentar la documentació que ho acrediti):
    – tenir un contracte laboral que els impedeixi d’assistir al centre educatiu en règim ordinari,
    – trobar-se en procés d’obtenir un permís de treball o
    – ser esportista d’alt rendiment.
  2. Haver finalitzat l’ESO sense obtenir el títol i no tenir més de 5 matèries pendents de qualificació positiva (compten com una sola matèria les cursades amb el mateix nom en diferents cursos).
  3. Haver finalitzat l’ESO durant un dels 2 cursos anteriors al qual es presentin a les proves.

La sol·licitud per fer les proves s’ha de presentar entre l’1 i el 12 de febrer de 2021 a la secretaria del centre on la persona sol·licitant va estar matriculada de quart d’ESO per última vegada.

Si a causa de les restriccions sanitàries, el centre està tancat durant aquest període, el document de sol·licitud per fer les proves s’ha d’enviar per correu electrònic al centre, que ha de respondre en un termini màxim de dos dies.

El centre publica el calendari de les proves, que seran dins la primera quinzena de març, i les llistes de persones admeses i excloses, que es poden consultar entre el 15 i el 19 de febrer de 2021 al web del centre. Durant els tres dies hàbils posteriors a la publicació d’aquestes llistes, del 22 al 24 de febrer, els aspirants exclosos poden presentar una reclamació davant la direcció del centre.

Si a causa de les restriccions sanitàries, el centre està tancat el dia de la prova, ha d’informar les persones admeses sobre com es fa la prova de forma no presencial, dins del període establert.

El dia de la prova, els alumnes han de portar l’original del DNI, targeta de residència, passaport o qualsevol altre document identificatiu oficial en vigor. El temps mínim per fer-la és de 60 minuts per a cada matèria. Es poden portar diccionaris i/o calculadora.

Adjutem els criteris mínims de cada matèria i la sol.licitud. L’alumnat inscrit serà contactat pel centre per tal de resoldre dubtes.

CONTINGUTS I CRITERIS GESO  2021

Sol.licitud

Calendari proves GESO 2021 (1)

Més informació: http://educacio.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-lliures-obtencio-titols/obtencio-titol-eso/