UNA ALTRA MANERA D’APRENDRE DE L’ENTORN

UN TREBALL DE SÍNTESIS VIVENCIAL A L’ECO CENTRE GRANJA ESCOLA LES OBAGUES DE JUNEDA

Aquest 4 i 5 de maig de 2021, l’alumnat de l’Aula Implica’t hem viatjat a Juneda per a realitzar el Treball de Síntesis. Aquests treball, s’ha dut a terme dins el Camp d’Aprenentatge de la mateixa localitat, situat a la plana de Lleida i tocant al canal d’Urgell. Precisament aquesta zona i el seu paisatge és la base de la nostra proposta educativa, que permet a l’alumnat viure i experimentar la vida rural (agricultura i la ramaderia) sempre tenint en compte criteris de sostenibilitat, respecte i preservació de l’entorn. Els àmbits de treball més significatius que hem pogut experimentar i dels quals se’n desprenen les nostres activitats, es fonamenten en els següents eixos:

• L’aviram i  el galliner: Diferenciar entre tipus de gallines, recollida d’ous, tipus de pinso.
  • L’hort: producció d’hortalisses, gestió de l’hivernacle i elaboració de planter.
  • Transformació del aliments:  processament dels productes làctics i càrnics.
  • Estudi de les fermentacions i la conservació dels aliments.
  • Diferències entre la producció artesana i industrial dels aliments

El segon dia de treball i aprenentatge vivencial, vam agafar les bicicletes i vam fer una ruta per la zona verda propera a Juneda. Vam acabar el matí, dinant de pícnic prop del canal. Ens ho vam passar més que bé!!! Us ho recomanem a tots i totes, petits i grans. Vam gaudir de l’entorn natural i vam aprendre de valent!

Aula Implica’t. Institut Joan Amigó i Callau